موج جدید مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده؛ بلینکن در راه مکزیک برای تقویت اقدامات قهری علیه مهاجران

کاروان مهاجران از مکزیک راهی آمریکا هستند
کاروان مهاجران از مکزیک راهی آمریکا هستند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه [امروز] به مکزیک سفر می‌کند تا راه‌حلی برای هجوم مهاجران در مرزها که موضوع بحث‌های سیاسی داغ در آمریکا است بیابد.

آگهی

این سفر نادر در تعطیلات در حالی انجام می‌شود که مقامات منتخب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا خواستار توافق درباره موضوع مهاجرت با دولت بایدن در ازای حمایت آن‌ها از بسته کمکی جدید برای اوکراین هستند.

حدود ۱۰ هزار نفر به‌طور روزانه در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند به‌طورغیرقانونی از مرزهای جنوبی ایالات متحده عبور کنند که این رقم تقریبا دو برابر تعداد مهاجران پیش از همه‌گیری کرونا است. از سوی دیگر کاروانی متشکل از هزاران مهاجر روز یکشنبه جنوب مکزیک را ترک کردند تا به ایالات متحده برسند.

مقامات آمریکایی در واکنش به این موج مجبور شده‌اند گذرگاه‌های مرزی را ببندند تا با مهاجرانی که قصد عبور غیرقانونی را دارند مقابله کنند.

آنتونی بلینکن قرار است روز چهارشنبه با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک در مکزیکوسیتی دیدار کند. وزیر امنیت داخلی، رئیس پلیس مرزی و مشاور امنیت داخلی آنتونی بلینکن را در این سفر همراهی خواهند کرد.

آقای لوپز اوبرادور روز پنجشنبه ۲۱ دسامبر با جو بایدن همتای آمریکایی خود تلفنی صحبت کرد و متعهد شد اقدامات لازم برای مهار مهاجران در جنوب این کشور را تقویت کند.

متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هیات آمریکایی در دیدار با آقای لوپز اوبرادور درباره نیاز فوری به کانال‌های قانونی مهاجرت و تقویت اقدامات قهری گفت‌وگو خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۱۰ برابری مهاجرت از غرب آفریقا به اروپا؛ فرانتکس: توقف مهاجرت غیر ممکن است

با ویلدرس، کابوس اروپا آشنا شوید: مخالف مهاجران و مسلمانان، دوست اسرائيل و طرفدار خروج از اتحادیه

دولت سوئد «تعهد به زندگی صادقانه» را به مهاجران این کشور تحمیل می‌کند