نتانیاهو: خاورمیانه را در چارچوب جنگ با حماس تغییر خواهیم داد

نخست وزیر اسرائیل
نخست وزیر اسرائیل Copyright ای پی
Copyright ای پی
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنگ بین اسرائیل و حماس در حالی وارد سومین روز خود شده که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از خون‌ریزی بیشتر تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است. بیش از ۱۱۰۰ اسرائیلی و فلسطینی تاکنون کشته و تعداد قابل‌توجهی هم زخمی شده‌اند.

آگهی

طبق آخرین آمارهای رسمی تعداد قربانیان جنگ حماس و اسرائیل از ۱۱۰۰ تن (مجموع دو طرف) عبور کرده و این درحالیست که همچنان تلاش ارتش اسرائیل برای کنترل کامل بر اوضاع ادامه دارد. نشست پشت درهای شورای امنیت بدون صدور بیانیه‌ای مشخص پایان یافته و تلاش‌های دیپلمایتک برای پرهیز از جاری‌شدن خون‌های بیشتر تاکنون نتیجه خاصی در برنداشته است. 

تلاش ارتش اسرائیل برای آزاد کردن گروگان‌هایی که گفته می‌شود توسط نیروهای حماس اسیر و به نواز غزه منتقل شده‌اند ادامه دارد. اسرائیل روز یکشنبه رسما به حماس اعلام جنگ داده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور از جنگی «سخت و طولانی» سخن به میان آورده است. بمباران غزه همچنان ادامه دارد و ساختمان‌های بیشتری در این شهر خسارت دیده‌اند.

قیمت نفت صبح دوشنبه و همزمان با باز شدن بازارهای جهانی روند صعودی به‌خود گرفته و همزمان نگرانی‌ها نسبت به تسری ناآرامی به مناطق دیگری به‌ویژه در خاورمیانه افزایش یافته است.

آخرین تحولات مربوط به جنگ اسرائیل و حماس را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید. برای آگاهی از اتفاقات و تحولات روز گذشته به این صفحه مراجعه کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه موشک‌های حماس از پدافند هوایی غیرقابل نفوذ اسرائیل عبور کردند؟

یک پلیس مصری دو گردشگر اسرائیلی را در اسکندریه به ضرب گلوله کشت

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم