اقلیت‌های روما و سینتی در آلمان تحت تبعیض نهادینه قرار دارند

اقلیت‌های روما و سینتی در آلمان
اقلیت‌های روما و سینتی در آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه اقلیت‌های روما و سینتی در آلمان می‌گویند در سال گذشته مورد صدها مورد تبعیض و نژادپرستی در این کشور قرار گرفته‌اند.

آگهی

به گزارش یورونیوز این آزار و اذیت‌ها در حالی علیه این اقلیت در آلمان به ثبت رسیده که تمایلات افراط‌گرایی و ناسیونالیسم دست راستی در این کشور افزایش یافته و به موازات آن تعصب نژاد علیه جامعه روماها و سینتی‌ها  نیز سیر صعودی دارد. 

ریشه و خواستگاه سینتی‌ها که حدودا در قرن پانزدهم  به شکل گروهی به اروپا مهاجرت کردند، به شمال غرب هند باز می‌گردد. این مردم که در شرق و جنوب شرق اروپا حضور داشتند حدود صد سال پیش به آلمان آمدند و در همانجا حضور داشتند. 

شورای مرکزی سینتی و روما آلمان، نماینده اصلی این کشور برای دو اقلیت، در سال گذشته در مجموع ۶۲۱ مورد تبعیض و نژادپرستی را ثبت کرده است. به گفته این گروه، بیشتر موارد مربوط به تعصب و کلیشه‌های کلامی بوده است اما در میان آنها ۱۱ مورد هم تهدید مستقیم و ۱۷ نمونه هم حمله وجود داشته است. 

در اوایل سال جاری در ایالت زارلاند در غرب آلمان اعضای جامعه روما و سینتی توسط افرادی که در دو اتومبیل بودند مورد توهین قرار گرفتند و سپس با یک سلاح نیز به آنها شلیک شد. حادثه‌ای که چندین زخمی نیز بر جای گذاشت. 

انتظار می رود که تعداد کل حوادث مربوط به روماها و سینتی ها حتی بیشتر باشد، زیرا بسیاری از موارد احتمالا گزارش نشده است. علاوه بر این کولی‌هایی که از جنگ در اوکراین گریخته‌اند هم مدعی هستند که به طور قابل توجهی تحت تبعیض قرار گرفته‌اند. 

طبق گزارش آژانس فدرال آموزش مدنی آلمان، در حال حاضر حدود ۶۰ هزار سینتی و ۱۰ هزار روما در آلمان زندگی می کنند که این دو گروه به عنوان اقلیت در این کشور شناخته می شوند. در حالی که سینتی در حدود قرن پانزدهم در آلمان و همچنین در سایر کشورهای اروپایی ساکن شد، روماها نسبتا اخیرا در قرن ۱۹ و ۲۰ وارد کشور شدند.

در طول حکومت رژیم نازی، روماها و سینتی ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و تخمین زده می‌شود که بین ۲۲۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر از این اقلیت‌ها در دوران رایش سوم به قتل رسیدند. 

رومانی رز، رئیس شورای مرکزی سینتی و روما آلمان، به خبرنگاران در برلین گفت که این گزارش به وضوح خطرات ناشی از افزایش ناسیونالیسم و افراط گرایی دست راستی را نشان می دهد، که دوباره منجر به تجاوز و خشونت علیه سینتی و روما و سایر اقلیت ها می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این گزارش همچنین اشاره شده است که حدود نیمی از موارد تبعیض ثبت شده در سطح نهادی رخ داده، به این معنی که توسط کارمندان دولتی مانند پلیس و افسران رفاه جوانان، کارکنان مراکز کار یا مدیران شهرداری که مسئول اسکان پناهندگان هستند، انجام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا اقلیت‌های قومی روسیه خون‌بهای تهاجم نظامی علیه اوکراین را می‌پردازند؟

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا: اغلب جرایم نفرت پراکنانه علیه اقلیت‌ها ثبت و گزارش نمی‌شوند

ایست و بازرسی پلیس در کشورهای اروپایی؛ اقلیت‌های نژادی بیشتر از سایر شهروندان متوقف می‌شوند