«صورتی‌نمایی»؛ آیا برند‌های بزرگ در حمایت از دگرباشان جنسی صادقند؟

رژه دگرباشان جنسی در لهستان
رژه دگرباشان جنسی در لهستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که نزدیک به ۷۵ در صد از مردم بریتانیا معتقدند این حمایت صوری و ظاهری است و از روی صداقت انجام نمی‌شود.

آگهی

شرکت‌های بزرگ و برند‌های معتبر تجاری در اروپا اغلب طی ماه ژوئن که موسم برپایی رویدادها و جشن‌های دگرباشان جنسی است برای حمایت از جامعه «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» از نمادهای رنگین‌کمانی استفاده می‌کنند.

اما نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که نزدیک به ۷۵ در صد از مردم بریتانیا معتقدند این حمایت صوری و ظاهری است و از روی صداقت انجام نمی‌شود.

به موجب غالب نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، برندهایی که حامی رژه‌ها، جشن‌ها و دیگر رویدادهای دگرباشان جنسی هستند، این کار را بیشتر به عنوان «تلاشی برای جلب نظر و حفظ تصویر عمومی مثبت از خود» انجام می‌دهند و در واقع آنچنان صداقتی که انتظار می‌رود برای نشان دادن این حمایت در آنها دیده نمی‌شود.

این در حالیست که تنها ۷ درصد از شهروندان بریتانیایی شرکت کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که از دید آنها برندها و شرکت‌ها در حمایت از جامعه دگرباش صادقانه عمل می کنند.

مراجعه به داده‌های جمع‌آوری شده در میان اعضای جامعه دگرباشان بریتانیا نیز یافته تحقیق یاد شده را مورد تایید قرار می‌دهد.

بر این اساس گفته شده است که دست کم ۷۹ درصد از دگرباشان جنسی بریتانیا حمایت شرکت‌ها از رویدادهای و جشن‌های ویژه این جامعه را ابزاری به منظور ارتقای سطح روابط عمومی با انگیز‌ه‌های تجاری می‌دانند.

حال آنکه تنها ۱۲ درصد از اعضای این جامعه بر این باورند که تلاش‌های حمایتگرانه صورت گرفته از سوی شرکت‌ها صادقانه بوده است.

شرکت‌ها به دلایل روابط عمومی از رویدادهای پراید حمایت می‌کنند، در حالی که فقط  ۱۲ درصد فکر می‌کنند که در تلاش‌های خود صادق هستند.

این پدیده که به نوعی استفاده ابزاری شرکت‌ها و برندهای بزرگ تجاری از حقوق دگرباشان جنسی خوانده می‌شود و اغلب در طول ماه ویژه برپایی رویدادهای مختص این جامعه، موسوم به «ماه افتخار» شاهد آن هستیم، اصطلاحا «صورتی‌نمایی» لقب گرفته است.

این نظرسنجی اوایل ماه ژوئن انجام شد و در آن یک نمونه آماری ۵ هزار و ۹۸۸ نفری از شهروندان و ۴۸۰ نفری از اعضای جامعه دگرباشان بریتانیایی جمع‌آوری شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه عالی هنگ‌کنگ به نفع به رسمیت شناختن زندگی مشترک زوج‌های همجنس‌گرا رای داد

دوجنس‌گرایی در آمریکا تقریبا چهار برابر شده است

دیوان عالی آمریکا به برخی مشاغل اجازه داد تا به دگرباشان جنسی خدمات ارائه ندهند