سه شهروند روس در جریان سقوط یک پهپاد زخمی شدند

drones
drones Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات روسیه می گویند که در اثر سقوط یک پهپاد در شهر ورونژ سه نفر بدلیل شکستن شیشه ساختمان‌ها پس از سقوط یک پهپاد زخمی شده‌اند.

آگهی

الکساندر گوسف، فرماندار شهر ورونژ، در جنوب غربی روسیه و هم مرز با اوکراین، می گوید دست کم سه نفر در جریان سقوط یک پهپاد زخمی شده‌اند. این پهپاد بر روی یک ساختمان اداری فرود آمد. همچنین سقف ساختمان و ۲ خودرو در این حادثه آسیب دیده‌اند.

شکستن شیشه ساختمان دلیل اصلی جراحت سه شهروند روس است. به‌گفته فرماندار ورونژ هدف این پهپاد یک پایگاه هوایی در این منطقه بوده اما پیش از برخورد به هدف، ارتباط الکترونیکی با اپراتور را ازدست داده و سقوط کرده است.

این شهر در حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار دارد. لوهانسک تحت اشغال نیروهای هوادار روسیه قرار دارد. 

مقامات اوکراینی به طور کلی هرگونه نقش داشتن در چنین حملاتی را رد کرده‌اند.

وب‌سایت ریاست‌جمهوری اوکراین روز جمعه بیانیه‌ ای ویدیویی از ولودیمیر زلنسکی منتشر کرد، وی در این ویدئو  اعلام کرد که نیروهای اوکراین در جبهه‌ای به درازای هزار کیلومتر در شرق اوکراین در حال تلاش برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده هستند.

به گفته دفتر ریاست جمهوری، طی شبانه روز گذشته در سراسر اوکراین، در مجموع دست کم ۴ غیرنظامی کشته و ۴۱ نفر در اثر حملات روسیه زخمی شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش تجارت بین چین و روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین

تخریب سد کاخوفکا اوکراین؛ رسانه‌های محلی: سه نفر کشته و ۴۳۰۰ نفر آواره شدند

اقدام هماهنگ آمریکا و بریتانیا در تحریم کشتی‌ها، شرکت‌ها و افراد مرتبط با برنامه پهپادی ایران