اندیشکده آمریکایی: اوکراین عملیات ضدتهاجمی خود را آغاز کرده است

سرباز اوکراینی در حال پرتاب خمپاره
سرباز اوکراینی در حال پرتاب خمپاره Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» روز پنجشنبه اعلام کرد که براساس مجموعه‌ای از اطلاعات دریافتی و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده که عملیات ضدتهاجمی اوکراین آغاز شده است.

آگهی

گمانه‌زنی‌های زیادی طی هفته‌های گذشته در مورد زمان و نحوه انجام این عملیات ضدتهاجمی صورت گرفته بود. مقام‌های اوکراین بارها بر بازپس‌گیری مناطقی که به اشغال ارتش روسیه درآمده است تاکید کرده بودند. 

به گفته اندیشکده «مطالعات جنگ» (Institute for the Study of War) مستقر در واشنگتن فعل و انفعال‌ها در اوکراین و دیگر عوامل تعیین‌کننده بیانگر آغاز عملیات ضدتهاجمی این کشور است.

این موسسه تحقیقاتی در تحلیل خود افزوده است که مقام‌های اوکراینی پیش از این بارها تاکید کرده بودند که آغاز عملیات ضدتهاجمی خود در شرق این کشور را به طور رسمی اعلام نخواهند کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

محققان این اندیشکده همچنین تخمین زده‌اند که مرحله اولیه عملیات ضدتهاجمی اوکراین «دشوارترین» مرحله خواهد بود زیرا نیروهای اوکراینی با مواضع دفاعی ارتش روسیه که از پیش برای این عملیات آماده شده بودند روبرو می‌شوند. 

AP Photo
تانک نیروهای اوکراینیAP Photo

تحلیلگران نظامی در اندیشکده «مطالعات جنگ» افزوده‌اند که میزان موفقیت اوکراین در مرحله اولیه عملیات خود احتمالا تا مدتی مشخص نخواهد شد. 

مقام‌های اوکراین روز چهارشنبه گفته بودند که نیروهای این کشور عملیات تهاجمی در باهموت را آغاز کرده‌اند. شهر باهموت چند هفته پیش به دست نیروهای واگنر روسیه افتاد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند