با ادامه آتش‌سوزی‌ها در کانادا هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند

یک آتش نشان، دوشنبه، ۵ ژوئن ۲۰۲۳، آب را روی یک آتش سوزی چمن در زمینی در پشت یک ملک مسکونی در کاملوپس، بریتیش کلمبیا هدایت می‌کند.
یک آتش نشان، دوشنبه، ۵ ژوئن ۲۰۲۳، آب را روی یک آتش سوزی چمن در زمینی در پشت یک ملک مسکونی در کاملوپس، بریتیش کلمبیا هدایت می‌کند. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با ادامه آتش‌سوزی‌‌ها در جنگل‌های کانادا هزاران نفر در این کشور مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند و دود ناشی از آن هوای برخی از شهرهای ایالات متحده را مه آلود کرده است.

آگهی

به گفته بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری فدرال، تا کنون حدود ۳.۸ میلیون هکتار از جنگل‌های این کشور در این آتش سوزی از بین رفته‌اند که این میزان حدود ۱۵ برابر میانگین تخریب جنگل‌ها در آتش سوزی‌های موسمی ۱۰ ساله گذشته است. انتظار می‌رود که شرایط گرم و خشک در ماه‌های آینده همچنان ادامه داشته باشد.

اگرچه آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا رایج است، اما شعله‌ور شدن آتش به طور همزمان در شرق و غرب اتفاق نادری است. با گسترش آتش در سراسر کانادا، دولت مجبور به اعزام ارتش برای کمک شد. صدها آتش نشان آمریکایی نیز برای کمک وارد این کشور شدند و تعدادی دیگر هم در راه اعزام به آنجا هستند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تغییرات آب و هوایی را علت این اتفاق دانست و در صفحه توییترش نوشت: «این آتش‌سوزی‌ها بر زندگی روزمره، معیشت، کیفیت هوای و زندگی ما تاثیر می‌گذارد.»

آتش ابتدا در هفته گذشه استان‌های آلبرتا در غرب و نوا اسکوشیا در شرق کانادا را دربر گرفت و سپس به کبک رسیده است. به گفته مقامات تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در استان کبک مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

در بخش‌هایی از استان بریتیش کلمبیا، پیش‌بینی می‌شود که روز پنجشنبه دمای هوا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد برسد و روز جمعه نیز هوا بارانی همراه با رعد و برق خواهد بود.

راب شوایتزر، مدیر اجرایی «بی‌سی وایلدفایر» گفت که صاعقه‌ها می‌توانند «موجب ایجاد آتش سوزی‌های بیشتری در جنگل‌های خشک شوند البته این امر تا حد زیادی به میزان بارندگی و باد نیز بستگی دارد.»

مقامات اعلام کرده‌اند که تاکنون توانسته‌اند آتش‌سوزی‌های جنگلی در آلبرتا، مرکز صنعت نفت و گاز کانادا را تا حد زیادی مهار کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بر اساس داده‌های وب‌سایت «BlueSky Canada» دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور منتشر شده است. پیش‌بینی می‌شود که میزان این دود در اتاوا، تورنتو، کلیولند و پیتسبورگ تشدید شود و در شهرهای دیگر در امتداد سواحل شرقی ایالات متحده از جمله نیویورک همچنان غلیظ باقی بماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در یونان؛ هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند

میلیون‌ها نفر در سراسر آمریکای شمالی خورشید گرفتگی کامل را تماشا کردند

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد