اوباما و مخالفان ترامپ در فهرست ۵۰۰ نفره تحریم‌‌های مسکو علیه آمریکا جای گرفته‌اند

به ترتیب از راست به چپ: باراک اوباما، جیمی کیمیل، برد رافنسپرگر، ارین برنت، مایکل بِرد، لتیتیا جیمز و استیون کولبر
به ترتیب از راست به چپ: باراک اوباما، جیمی کیمیل، برد رافنسپرگر، ارین برنت، مایکل بِرد، لتیتیا جیمز و استیون کولبر Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جدیدترین فهرست بلند آمریکایی‌هایی که توسط کاخ کرملین تحریم شده‌اند و اجازه ورود به خاک روسیه را ندارند، افرادی به چشم می‌خورند که اتفاقا از نظر رئیس جمهوری پیشین آمریکا یعنی دونالد ترامپ نیز به عنوان دشمن نگریسته می‌شوند.

آگهی

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در میان پانصد شهروند آمریکایی‌ است که در پاسخ به آخرین دور تحریم‌های اعلام شده توسط واشنگتن، اجازه ورود به روسیه را نخواهند شد.

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه، با افزودن افراد جدیدی به فهرست آمریکایی‌های تحریم شده، سعی دارد به نحوی با اقدامات مشابه آمریکا مقابله کند؛ اما آنچه جالب توجه است این است که گویی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، این افراد را از بین دشمنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا گزینش کرده و آن‌ها را همچون دشمنان خود فرض می‌کند.

این فهرست شامل افرادی همچون جان هانتسمن، سفیر سابق ایالات متحده در مسکو، چندین سناتور آمریکایی، و ارین برنت مجری سی.ان.ان.  است.

در این فهرست، اسامی، «جیمی کیمل»، «استیون کولبر» و «ست مایرز» مجریان تلویزیونی برنامه‌های آمریکایی شبانه نیز جای گرفته است.

دشمنان ترامپ در فهرست تحریمی مسکو

در میان پانصد نفری که روز جمعه توسط روسیه با محدودیت‌های مسافرتی و مالی تحریم شدند، آمریکایی‌هایی به چشم می‌خورند که از سوی دونالد ترامپ به عنوان دشمن شناخته می‌شوند.

 به عنوان مثال، یکی از این افراد خانم «لتیتیا جیمز / Letitia James»، دادستان کل ایالت نیویورک است که از ظرفیت شخصی خودش استفاده کرده و با شکایت از ترامپ، پرونده‌ای علیه او باز کرده است.

یا «برد رافنسپرگر / Brad Raffensperger»، وزیر ایالتی جورجیا که فشارهای آقای ترمپ برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ میلادی را نپذیرفت.

یا، ستوان «مایکل بِرد / Michael Byrd»، مامور پلیسی که در جریان یورش طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ به فردی به نام «آشلی بابیت / Ashli Babbitt» از طرفداران ترامپ شلیک کرد.

این سه نفر ربطی به سیاست‌های جاری روسیه ندارند و تنها دلیلی که می‌توان برای آن برشمرد این است که دونالد ترامپ علنا به این افراد تاخته بود. 

وزارت امور خارجه روسیه توضیح خاصی درباره دلیل قرار گرفتن این افراد در این فهرست ارائه نکرده، اما گفته است که در این میان «اشخاصی در دولت و سازمان‌های مجری قانون هستند که مستقیما در آزار و شکنجه مخالفان در بحبوحه یورش به ساختمان کنگره دست داشته‌اند.»

احتمال می‌رود در صورت پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی افرادی را که در حمله به ساختمان کنگره دخیل بودند، مورد عفو و بخشش قرار دهد. 

علاوه بر این، ترامپ همچنین از حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور خودداری خواهد کرد و به گفته خودش در عوض به دنبال میانجیگری بین کی‌یف و مسکو خواهد بود.

احتمالا تحریم‌های روسیه تاثیر کمی بر افراد نامبرده خواهد داشت، زیرا هیچ‌یک از آنها در روسیه صاحب دارایی و اموالی نیستند و قصد سفر به آنجا را هم ندارند. 

پیش از اعلام این فهرست، واشنگتن روز جمعه، بیش از ۳۰۰ نفر را به دلیل همکاری در تهاجم روسیه به اوکراین تحریم کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران در بیانیه گروه هفت؛ تهران به مداخله در جنگ اوکراین و اختلال در آزادی کشتیرانی پایان دهد

زلنسکی با هواپیمای فرانسه وارد ژاپن شد؛ گروه هفت: با «اقتصاد قهری» هر کشوری مقابله می‌کنیم

واکنش مسکو به کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین: جنگ ترکیبی آمریکا تحقیری به سبک ویتنام به دنبال دارد