رهبران ارشد مالی گروه هفت نسبت به «خطرات تبادلات غیرقانونی» با ایران هشدار دادند

رهبران مالی گروه هفت
رهبران مالی گروه هفت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه هفت نسبت به خطرات تبادلات مالی غیرقانونی با ایران «نگرانی عمیق» خود را ابراز کردند.

آگهی

این مقامات پس از پایان نشست خود در شهر نیگاتای ژاپن با انتشار بیانیه‌ای نسبت به هر گونه معاملات مالی با ایران و خطراتی که این گونه معاملات به همراه دارد هشدار دادند.

آن‌ها در بخشی از بیانیه خود به گروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار FATF (اِف‌اِی‌تی‌اِف) اشاره کردند که نقش مهمی در حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی دارد.

ایران و کره شمالی دو کشوری هستند که در فهرست سیاه این گروه قرار دارند.

آن‌ها در بیانیه خود تاکید کردند که نگران تهدیدات ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی در ساخت سلاح های کشتار جمعی و تامین مالی شماری از پرتاب‌های موشک‌های بین قاره‌ای کره شمالی که اخیرا انجام شده هستند.

AP Photo
رهبران مالی گروه هفت در ژاپنAP Photo

رهبران ارشد مالی گروه هفت همچنین به حمایت از اوکراین و عزم خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تاکید کردند اما از هرگونه اشاره آشکار به چین خودداری کردند.

آن‌ها همچنین متعهد شدند تا تورم را تحت کنترل درآوردند و در عین حال به کسانی که بیشترین آسیب را از افزایش قیمت‌ها متحمل شده‌اند کمک کنند.

آن‌ها متعهد شدند برای ایجاد زنجیره‌های تامین پایدارتر و متنوع‌تر برای توسعه منابع انرژی پاک و «افزایش انعطاف پذیری اقتصادی در سطح جهانی در برابر شوک‌های مختلف» همکاری کنند.

صحبت‌های مطرح شده در نشست سه روزه این مقامات درباره «زورگویی اقتصادی» از سوی چین با واکنش شدید پکن روبرو شد. ایالات متحده پیشنهاد کرده بود تحریم‌های هدفمند علیه سرمایه‌گذاری در چین به منظور مقابله با استفاده پکن از «زورگویی اقتصادی» علیه دیگر کشورها اعمال شود. با این حال آن‌ها در بیانیه پایانی خود از محکومیت آشکار چین خودداری کردند چراکه اغلب کشورهای گروه هفت روابط خوبی با قدرت در حال رشد و اقتصاد شماره دو دارند.

گفت‌وگوهای رهبران مالی زمینه را برای نشست هفته آینده سران گروه هفت در هیروشیما فراهم کرد که انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در آن شرکت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروه هفت شلیک موشک کره شمالی «با قابلیت رسیدن به آمریکا» را محکوم کرد

زلنسکی با هواپیمای فرانسه وارد ژاپن شد؛ گروه هفت: با «اقتصاد قهری» هر کشوری مقابله می‌کنیم

معترضان ژاپنی ماهیت گروه ۷ را زیر سوال بردند؛ «نه به نشست امپریالیستی جی هفت»