دونالد ترامپ در پرونده آزار جنسی به پرداخت ۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد

تصویری از دادگاه اتهام جنسی دونالد ترامپ
تصویری از دادگاه اتهام جنسی دونالد ترامپ Copyright Elizabeth Williams/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هیات منصفه دادگاه فدرال نیویورک روز سه‌شنبه ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را در پرونده آزار جنسی جین کارول در دهه نود میلادی مسئول شناخت و به پرداخت ۵ میلیون دلار محکوم کرد.

آگهی

هیات منصفه ۹ نفره در دادگاه فدرال منهتن پس از شور و مشورت مبلغ غرامت جزایی ۵ میلیون دلاری را صادر کردند، هرچند هیئت منصفه نتوانست بر سر اینکه آیا دونالد ترامپ به جین کارول «تجاوز» کرده است یا نه به نتیجه برسد.

بنابر گزارش رسانه‌های آمریکا هیات منصفه قبل از صدور نظر خود حدود سه ساعت به بحث پرداختند. برای مسئول دانستن او در پرونده آزار جنسی، هیات منصفه متشکل از شش مرد و سه زن باید به اتفاق آرا رای مثبت می‌دادند.

استیون چونگ، سخنگوی آقای ترامپ، گفت که وی درباره این حکم درخواست تجدید نظر خواهد کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمانی که پرونده در دادگاه تجدید نظر به سر می‌برد مجبور به پرداخت غرامت نخواهد بود.

آقای ترامپ در نخستین واکنش به حکم صادره آن را «مایه ننگ» خواند و گفت: «من مطلقاً نمی‌دانم حتی این زن کیست؟». رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر گفته بود که این زن دموکرات و ستون‌نویس سابق مجله «ال» اتهامات خود را مطرح کرده تا بتواند فروش کتاب خاطرات سال ۲۰۱۹ خود را افزایش دهد و از نظر سیاسی به وی آسیب برساند.

تیم حقوقی دونالد ترامپ تصمیم گرفته بود لایحه دفاع به دادگاه ارائه نکنند، چرا که اعضای هیات منصفه دریافته بودند که خانم کارول نتوانسته یک پرونده متقاعدکننده را به لحاظ اسناد و مدارک برای اثبات ادعای «تجاوز» مطرح کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم کارول ۷۹ ساله ادعا کرده بود که ملاقاتش با دونالد ترامپ در فروشگاه برگدورف گودمن در اواخر سال ۱۹۹۵ یا اوایل سال ۱۹۹۶ رخ داده است. بنا بر اظهارات خانم کارول، ترامپ او را شناخته و برای خرید هدیه برای یک زن دیگر از او کمک خواسته بود. سپس وی را به رختکن فروشگاه هدایت کرده، در را بسته و در آن‌جا با پایین کشیدن جوراب شلواری‌اش به وی تجاوز کرده است. کارول می‌گوید که این اقدام بین دو تا سه دقیقه طول کشید.

با توجه به کمبود مدارک، هیئت منصفه موظف شده بود که با بررسی اظهارات شاهدان در این پرونده به نتیجه برسد آیا آقای ترامپ به کارول تجاوز کرده، او را مورد آزار جنسی قرار داده و یا به زور لمس کرده است یا نه؟

از آنجایی که این یک پرونده مدنی بود، آقای ترامپ با هیچگونه عواقب کیفری روبرو نیست و به همین خاطر تهدیدی برای به زندان افتادن او وجود نداشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باب منندز، سناتور حزب دموکرات و همسرش به اخذ رشوه متهم شدند

۳۷ اتهام علیه نامزد ریاست جمهوری آمریکا؛ چه سرنوشتی برای دونالد ترامپ رقم می‌خورد؟

صدور کیفرخواست علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا؛ آیا ترامپ دستگیر و انگشت‌نگاری می‌شود؟