ترامپ دوباره محاکمه می‌شود؛ این بار به اتهام تجاوز جنسی به نویسنده‌ای در رختکن فروشگاه

دادگاه ترامپ در پرونده‌ای دیگر؛ رئیس جمهور سابق آمریکا متهم به تجاوز است
دادگاه ترامپ در پرونده‌ای دیگر؛ رئیس جمهور سابق آمریکا متهم به تجاوز است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، روز سه‌شنبه به دادگاه می‌رود جایی که ای.جین کارول، نویسنده، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را به تجاوز در اواسط دهه ۱۹۹۰ در رختکن یک فروشگاه بزرگ متهم می‌کند.

آگهی

دونالد ترامپ، روز سه‌شنبه به دادگاه می‌رود جایی که ای.جین کارول، نویسنده، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را به تجاوز در اواسط دهه ۱۹۹۰ در رختکن یک فروشگاه بزرگ متهم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود روند انتخاب هیات منصفه در دادگاه فدرال منهتن آغاز شود، جایی که ستون نویس سابق مجله «ال» ترامپ را به افترا متهم کرده است.

ترامپ ۷۶ ساله تجاوز به کارول ۷۹ ساله را تکذیب کرده است. او در مطلبی در اکتبر ۲۰۲۲ در پلتفرم «تروث سوشال» (Truth Social) که متعلق به خودش است، ادعای این زن را یک «فریب» و «کلاهبرداری کامل» توصیف کرد.

ترامپ می‌گوید که این نویسنده این مواجهه را برای تبلیغ کتاب خاطراتش ساخته و پرداخته است. وی تصریح کرد که این زن «در حد من نیست.»

ترامپ در این پرونده ملزم به حضور در دادگاه نیست. وکلای او با اشاره به احتمال نگرانی‌های امنیتی و ماندن در ترافیک گفته‌اند ممکن است او در جلسه حاضر نشود.

AP Photo
ای.جین کارول در مسیر دادگاهAP Photo

ترامپ از سال ۲۰۱۹ که کارول برای نخستین بار به‌طور علنی او را به تجاوز متهم کرد، بارها و به صورت شخصی به این زن حمله کرده است. ترامپ مدعی است که کارول یک بیمار روانی است.

این محاکمه می‌تواند بین یک تا دو هفته طول بکشد. ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با انبوهی از پرونده‌ها و تحقیقات روبرو است.

پرونده‌های دیگر دونالد ترامپ

حدود ۲۰ روز پیش ترامپ در پرونده دیگری تفهیم اتهام شد. کیفرخواست ترامپ در آن پرونده شامل ۳۴ فقره اتهام است. ترامپ متهم به جعل مکرر سوابق تجاری برای پنهان کردن جرایم است. وی خود را در تمامی اتهامات وارده بی‌گناه دانسته است.

بخشی از پرونده او، برای راستی‌آزمایی ادعاهای استورمی دنیلز (با نام واقعی استفانی کلیفورد) هنرپیشه فیلم‌های پورن تشکیل شده است. وی گفته است پس از برقراری ارتباط جنسی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۶ میلادی مبلغ ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت دریافت کرده تا از افشای آن در آینده خودداری کند.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده همچنین با اتهامات کلاهبرداری روبرو است و باید به سوالات لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک درباره شرکتش پاسخ دهد. آقای جیمز، ترامپ و شرکتش را به گمراه کردن بانک متهم کرده است چراکه خوداظهاری آن‌ها درباره حساب‌های مالی سالانه اشتباه بوده است و ارزش واقعی شماری از دارایی را درست اعلام نکرده‌اند.

ترامپ همچنین با تحقیقات مجرمانه در رابطه با مداخله در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در سال ۲۰۲۰ و همچنین تحقیقات درباره نقشش در حمله شش ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا مواجه است.

ترامپ در تمام این موارد اتهامات خود را رد کرده است.

روایت کارول از تجاوز جنسی چیست؟

کارول می‌گوید که ملاقاتش با ترامپ در فروشگاه برگدورف گودمن در اواخر سال ۱۹۹۵ یا اوایل سال ۱۹۹۶ رخ داده است.

او گفت که ترامپ او را شناخت و برای خرید هدیه برای یک زن دیگر کمک خواست. کارول گفت که ترامپ او را به رختکن فروشگاه هدایت کرد، در را بست، او را به دیوار چسباند و با پایین کشیدن جوراب شلواری‌اش به وی تجاوز کرد. کارول می‌گوید که این اقدام بین دو تا سه دقیقه طول کشید.

وکلای ترامپ احتمالا سعی خواهند کرد تا اعتبار سخنان کارول را باتوجه به اینکه با پلیس تماس نگرفته و بیش از دو دهه سکوت کرده است بی اعتبار جلوه دهند.

آن‌ها همچنین ممکن است ناتوانی او را در به خاطر سپردن تاریخ یا حتی ماه حمله ادعایی به چالش بکشند. کارول گفته است که جنبش «من هم» (MeToo) باعث شد تا او سکوت خود را بشکند.

پیش بینی می‌شود دو زن دیگر که کارول پس از این حمله ادعایی با آن‌ها صحبت کرده است در دادگاه شهادت دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ بطور موقت بازداشت شد؛ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تمام ۳۴ اتهام وارده علیه خود را رد کرد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود