ایتالیا داروهای پیشگیری از بارداری را برای زنان در هر سنی رایگان می‌کند

قرص‌های پیشگیری از بارداری
قرص‌های پیشگیری از بارداری Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دسترسی به قرص‌های پیشگیری از بارداری در ایتالیا در سال ۱۹۷۱ پس از یک مبارزه طولانی برای به رسمیت شناختن زنان و حقوق مدنی آزاد شد

آگهی

ایتالیا قرار است داروهای ضد بارداری را بصورت رایگان برای زنان در هر سنی در دسترس قرار دهد؛ اقدامی که از سوی فعالان حقوق زنان در سراسر این کشور مورد تمجید قرار گرفته اما از سوی مخالفان سقط جنین محکوم شده است.

این تصمیم از سوی کمیته قیمت‌گذاری و بازپرداخت آژانس دارویی ایتالیا گرفته شده و اکنون در انتظار تایید هیأت مدیره آژانس قبل از اجرایی شدن است.

در حال حاضر زنان در ایتالیا باید برای قرص‌های ضد بارداری مبالغی بین ۹ تا ۲۴ یورو بر اساس برند پرداخت کنند. 

اگرچه در حال حاضر بیمه هزینه قرص‌های ضدبارداری را در تعدادی از مناطق ایتالیا مانند لاتزیو، پولیا، پیمونته، توسکانی و امیلیا رومانیا پرداخت می‌کند، اما در برخی مناطق محدودیت‌های سنی وجود دارد و این بازپرداخت شامل زنان بالای ۲۱ سال یا ۲۶ سال نمی‌شود.

رایگان کردن داروهای ضد بارداری برای تمام زنان، سالانه حدود ۱۴۰ میلیون یورو برای ایتالیا هزینه دارد. اما علیرغم این هزینه، جیوانا اسکروکارو از آژانس دارویی ایتالیا به رسانه‌ها گفت که «این یک تصمیم مهم بود» که به افزایش احتمالی تعداد زنانی که از این قرص استفاده می‌کنند منجر می‌شود.

دسترسی به قرص‌های پیشگیری از بارداری در ایتالیا در سال ۱۹۷۱ پس از یک مبارزه طولانی برای به رسمیت شناختن زنان و حقوق مدنی آزاد شد.

اعتراض گروه‌های مخالف سقط جنین

طبق داده‌های آژانس دارویی ایتالیا تخمین زده می‌شود که ۲.۵ میلیون زن در ایتالیا در حال حاضر از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند. به گفته این آژانس، ایتالیا از نظر شمار زنانی که از قرص‌های ضدبارداری و سایر داروهای ضدبارداری استفاده می‌کنند از اکثر کشورهای اروپایی عقب‌تر است.

اما تصمیم آژانس دارویی ایتالیا در رایگان کردن این قرص‌ها اعتراض شدید گروه‌های ضد سقط جنین و حامی زندگی در این کشور را برانگیخته است.

ماریا راشل رویو، عضو هیات مدیره یک موسسه غیر دولتی (Pro Vita & Famiglia) می‌گوید: «هیچ چیز برای سلامتی زنان خطرناک‌تر از بی اهمیت جلوه دادن مسائلی نیست که مستقیما بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد مانند: سقط جنین، پیشگیری از بارداری، جنسیت و روسپیگری.»

در مقابل الساندرا کوسترمن، محقق و مدیر سابق بخش زنان در بیمارستان میلان، از رایگان کردن داروهای ضد بارداری استقبال و آن‌ را «پیام خوبی برای زنان جوان» در ایتالیا توصیف کرد.

او می‌گوید: «قرص‌های ضدبارداری عوارض جانبی کمتری نسبت به بارداری ناخواسته دارد. سلامت یک زن با سقط جنین و زایمان بیشتر در خطر است.»

وی اضافه می‌کند: «این یک انتخاب آزاد است، نه تحمیل. نکته مهم این است که زنان بدانند این [قرص] در دسترس است و آزادانه برای خود تصمیم بگیرند.»

یک گام به جلو، دو گام به عقب

به نظر می‌رسد ایتالیا اغلب در رویکردهای خود به مسائل بهداشتی زنان، یک گام به جلو و دو گام به عقب بر می‌دارد چراکه با گروه‌های رقیب که برای اهداف متضاد فشار می‌آورند مبارزه می‌کند.

به‌عنوان مثال علیرغم اینکه سقط جنین از سال ۱۹۷۸ در این کشور به‌عنوان یک قانون در نظر گرفته شده اما دسترسی به روش واقعی برای سقط جنین هنوز در این کشور دشوار است. به گفته وزارت بهداشت ایتالیا از هر ۱۰ متخصص زنان و زایمان، هفت نفر از انجام سقط جنین خودداری می‌کنند گزینه‌ای که طبق قوانین کشور مجاز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جهش استقبال مردان از وازکتومی در فرانسه با وجود روند جهانی نزولی

انتقاد پاپ از جایگزینی حیوانات خانگی به جای فرزندآوری در سایه رشد منفی جمعیت ایتالیا

خدمات پیشگیری از بارداری برای زنان ۱۸ تا ۲۵ سال در فرانسه رایگان می‌شود