انتقاد پاپ از جایگزینی حیوانات خانگی به جای فرزندآوری در سایه رشد منفی جمعیت ایتالیا

پاپ فرانسیس در کنار جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا
پاپ فرانسیس در کنار جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌گوید مشکلات اقتصادی باعث شده تا فرزندآوری دیگر تنها برای افراد ثروتمند امری ممکن باشد.

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان می‌گوید به علت مشکلات اقتصادی، بچه‌دار شدن برای جوانان بسیار دشوار شده و تنها ثروتمندان می‌توانند از پس آن برآیند. 

رهبر واتیکان در صحبت‌های خود در کنفرانسی درباره کاهش نرخ زاد و ولد همچنین تاکید کرد که این اتفاق نشان‌دهنده فقدان امید در آینده است و نسل‌های جوان تحت تاثیر احساس عدم اطمینان، شکنندگی و بی‌ثباتی قرار دارند. 

تعداد تولد در ایتالیا در سال ۲۰۲۲ برای نخستین بار به زیر ۴۰۰ هزار کاهش یافت و چهاردهمین کاهش سالانه متوالی در این کشور به ثبت رسید. همچنین جمعیت کل ایتالیا با کاهش ۱۷۹ هزار نفری به ۵۸ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر رسیده است. 

پاپ فرانسیس که در کنار جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا نشسته بود همچنین گفت: «مشکل در یافتن شغل ثابت، خرید خانه و همچنین قیمت‌های بالای اجاره منزل و دستمزدهای ناکافی مشکلات اصلی در این زمینه هستند.» 

پاپ همچنین هشدار داد با ادامه این روند و بدون در نظر گرفتن اقدامات اصلاحی لازم، نابرابری‌ها در جامعه جدی‌تر می‌شوند. رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین با اشاره به ترویج نگهداری حیوانات خانگی به جای فرزندان گفت: «در برخی از خانه‌ها حیوانات خانگی جایگزین کودکان شده‌اند. یک بار زنی در میان حضا از من خواست که برای کودکش دعا کنم، اما وقتی کیف خود را باز کرد، متوجه شدم که منظور او سگش بوده است.»

فرانسیس با اشاره به اینکه از این موضوع ناراحت شده، گفت: «آن زن را سرزنش کردم و به او گفتم بچه‌های زیادی امروز گرسنه هستند و شما برای من سگ می‌آورید؟» 

او همچنین اذعان داشت که «محدودیت‌های تقریبا غیر قابل حلی» برای زنان جوانی وجود دارد و آنها را مجبور می‌کند بین مادری و شغل یکی را انتخاب کنند. او همچنین تاکید کرد که با توجه به هزینه‌های بالای تربیت فرزندان، مردم در اولویت‌های خود تجدید نظر کرده‌اند. 

کاهش جمعیت یک نگرانی بزرگ برای سومین کشور بزرگ در منطقه یورو است. وزیر اقتصاد ایتالیا این هفته هشدار داده بود در صورتی که روند فعلی ادامه یابد، تولید ناخالص داخلی ایتالیا در دو دهه آینده با خطر کاهش ۱۸ درصدی مواجه خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزیر آموزش و پرورش ایتالیا هم روز پنجشنبه گفته بود که آمار جمعیت کنونی نشان می‌دهد که جمعیت مدارس ایتالیا طی ۱۰ سال آینده یک میلیون کاهش خواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا داروهای پیشگیری از بارداری را برای زنان در هر سنی رایگان می‌کند

پاپ فرانسیس: همجنس‌گرایی جرم نیست

چرا مقام‌های شهر میلان به دنبال ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه‌شب هستند؟