اوکراین ادعای روسیه مبنی بر تصرف شهر باهموت را به سخره گرفت: حملات دفع شد

سربازان اوکراینی در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ به مواضع روسیه در نزدیکی باهموت در منطقه دونتسک اوکراین شلیک می‌کنند.
سربازان اوکراینی در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ به مواضع روسیه در نزدیکی باهموت در منطقه دونتسک اوکراین شلیک می‌کنند. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی‌یف روز دوشنبه ادعاهای روسیه مبنی تصرف باهموت شرقی را به سخره گرفت و گفت که دشمنانش پرچم پیروزی را بر «نوعی توالت» برافراشته‌‌اند.

آگهی

کی‌یف روز دوشنبه ادعاهای روسیه مبنی تصرف باهموت شرقی را به سخره گرفت و گفت که دشمنانش پرچم پیروزی را بر «نوعی توالت» برافراشته‌‌اند و نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲۰ حمله ارتش روسیه را در خط مقدم این شهر دفع کرده‌اند.

نبرد برای شهر معدنی و مرکز لجستیک باهموت یکی از خونین‌ترین درگیری‌ها بوده که اکنون در دومین سال خود قرار دارد. بر سر این شهر هر دو طرف تلفات زیادی داده‌اند و شهر هم تا حد زیادی با گلوله باران‌های شدید ویران شده است.

یوگنی پریگوژین، رییس گروه شبه نظامیان واگنر که این شهر را در محاصره دارند روز یکشنبه گفت که سربازانش پرچم روسیه را بر روی ساختمان اداری مرکز شهر برافراشته‌اند، اگرچه سربازان اوکراینی هنوز برخی از مواضع غربی را در اختیار دارند.

پریگوژین که قبلا هم ادعاهایی زودهنگام داشته، اعلام کرد: «از نظر حقوقی، باهموت گرفته شده است.» اما ارتش اوکراین می گوید که درگیری در اطراف ساختمان شورای شهر و همچنین در دیگر شهرهای اطراف همچنان ادامه دارد.

سرهئی چرواتی، سخنگوی فرماندهی ارتش شرق اوکراین به رویترز گفت: «باهموت، اوکراینی است و آنها [روسیه] چیزی را به دست نیاورده‌اند و از انجام آن هم بسیار دور هستند.»

چرواتی اضافه کرد: «آنها پرچم را روی نوعی توالت برافراشته‌اند. پارچه‌هایشان را آویزان کردند و گفتند شهر را تسخیر کرده‌اند. خب، بگذارید فکر کنند که شهر را گرفته‌اند.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع ۴۵ حمله دشمن در ۲۴ ساعت گذشته دفع شده که شهر باهموت و شهرهای آودیوکا و مارینکا در جنوب در «مرکز عملیات» قرار داشته‌اند.  

ارتش اوکراین در فیس‌بوک نوشت: «دشمن در تلاش است تا شهر باهموت را تحت کنترل کامل خود درآورد. نیروهای اوکراینی نزدیک به ۲۰ حمله دشمن را در خط مقدم دفع کردند.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در واشنگتن گفت که اوکراین هنوز برای باهموت سخت می‌جنگد. او نبرد در این قسمت از اوکراین را «کاملا خشن و خیلی نزدیک» توصیف کرد.

او گفت: «حتی اگر روس‌ها به آن  [باهموت] دست پیدا کنند، پویایی میدان جنگ از منظر استراتژیک تغییر نخواهد کرد.»

با این حال رویترز نتوانسته است گزارش‌های میدان نبرد را تایید کند.

باهموت که در حاشیه بخش‌هایی از استان دونتسک تحت کنترل روسیه قرار دارد، قبل از حمله مسکو به اوکراین در فوریه سال گذشته، ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت.

نیروهای روسی در یک جنگ فرسایشی پس از یکسری شکست گرفتار شده‌اند. آنها به دنبال پیروزی بعد از حمله زمستانی خود هستند، اما تلفات زیادی در اطراف باهموت متحمل شده‌اند.

 به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید  

فرماندهان ارتش اوکراین گفته‌اند که حمله متقابل آنها با حمایت تانک‌های جدید غربی و سایر تسلیحات دور از دسترس نیست اما همچنان بر اهمیت حفظ باهموت و وارد کردن خسارت در این میان تاکید کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبرد سنگر به سنگر؛ گروه واگنر مدعی شد کنترل اکثر مناطق باهموت را در اختیار گرفته است

زلنسکی در افطار با سربازان مسلمان اوکراین: راه جایگزینی جز آزادسازی کریمه وجود ندارد

زلنسکی: در صورت محاصره شهر باهموت توسط ارتش روسیه دستور عقب‌نشینی می‌دهم