آلمان ۲۸ افغانستانی و چند مهاجر دیگر بازمانده از قایق غرق شده در سواحل ایتالیا را پذیرفت

لاشه قایق غرق شده مهاجران در سواحل ایتالیا
لاشه قایق غرق شده مهاجران در سواحل ایتالیا Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات ایتالیا و سازمان ملل روز جمعه اعلام کردند که آلمان ۳۲ نفر از بازماندگان حادثه غرق شدن کشتی مهاجران در ماه گذشته در جنوب ایتالیا را پذیرفته است.

آگهی

مقامات ایتالیا و سازمان ملل روز جمعه اعلام کردند که آلمان ۳۲ نفر از بازماندگان حادثه غرق شدن قایق مهاجران در ماه گذشته در جنوب ایتالیا را پذیرفته است.

بیش از ۹۰ نفر در تاریخ ۲۶ فوریه در نزدیکی کوترو در منطقه کالابریا در یکی از مرگبارترین سوانح دریایی در آب‌های سرزمینی ایتالیا جان باختند.

متئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا در تاریخ هفت مارس به پارلمان این کشور گفته بود که در مجموع ۸۰ نفر از این حادثه زنده ماندند.

از سوی دیگر یک دفتر دولتی استانی در کالابریا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان بین‌المللی مهاجرت توانسته است با سازماندهی یک پرواز چارتر ۳۲ نفر از بازماندگان را به شهر هامبورگ آلمان منتقل کند.

مسئولان سازمان بین‌المللی مهاجرت به‌طور جداگانه در توئیتی از این اتفاق ابراز خرسندی کرده‌ و گفته‌اند خوشحالند که از جابجایی این افراد تحت ساز و کار همبستگی داوطلبانه اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آنسا، بازماندگان این حادثه شامل ۲۸ افغان، دو سوری و یک عراقی و یک سومالیایی می‌شدند که به نزدیکان خود که ساکن آلمان هستند پیوستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که این افراد با رسیدن به خاک آلمان می‌توانند در آنجا درخواست پناهندگی بدهند.

دولت دست راستی ایتالیا که با افزایش ورودی مهاجران از شمال آفریقا مواجه است، بارها از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواسته‌ است که مهاجران بیشتری را بپذیرند.

مقامات ایتالیایی بارها با اتهاماتی مبنی بر اینکه به اندازه کافی برای جلوگیری از غرق شدن کشتی مهاجران تلاش نمی‌کنند روبرو شده‌اند اما آن‌ها این موضوع را به شدت رد می‌کنند.

در حادثه اواخر فوریه قایق‌های پلیس سعی کردند قبل از غرق شدن، قایق را رهگیری کنند اما به‌دلیل هوای نامساعد نتوانستند به آن برسند. سازمان‌های خیریه و سیاستمداران مخالف این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا کشتی‌های گارد ساحلی که مجهز تر هستند مستقر نشده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالع سیاه مهاجران افغان در امارات؛ رنج‌ اسارت چرا می‌برند: نسیان یا سکوت آمریکا؟

ماکرون در هشدار به رهبران قاره سبز:بقای اروپا بسته به انتخاب‌های ماست؛ نباید دست‌نشانده آمریکا باشیم

کشف بقایای زنان متعلق به ۶ هزار سال پیش که به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» شکنجه و خفه شده‌اند