تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست ژاپن، قهرمان جام ملت‌های آسیا شد

قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا
قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملی‌پوشان ساحلی در دیدار فینال موفق شدند با اقتدار و نتیجه ۶-۰ حریف قدرتمتد خود یعنی ژاپن را شکست دهند و برای سومین بار به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابند.

آگهی

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست ژاپن موفق شد قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و برای سومین بار در این مسابقات جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 

ملی‌پوشان ایران در دیدار فینال که سواحل پاتایا برگزار می‌شد موفق شدند با نتیجه‌ای قاطع ۶-۰ حریف قدرتمند خود را شکست دهند. 

در پایان این رقابت‌ها مسلم مسی‌گر کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا انتخاب شد. همچنین مهدی میرجلیلی، نیز عنوان بهترین دروازه‌بان این دوره را از آن خود کرد. 

ملی‌پوشان ایران با درخشش در این مسابقات توانستند مجوز حضور در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ را که در دوبی برگزار می‌شود، کسب کنند. همراه ایران دو تیم ژاپن و عمان که در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند نیز به همراه امارات میزبان نمایندگان قاره آسیا در آن رقابت‌ها خواهند بود. 

پیش از این ملی‌پوشان ایرانی در جام ملت‌های ساحلی سال ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی را کسب کرده بودند اما در سال ۲۰۱۹ با پذیرش شکست در مقابل ژاپن از دور رقابت‌ها حذف شدند. دور بعدی این بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا ایران موفق شد قهرمان سال ۲۰۲۳ رقابت‌های آسیایی فوتبال ساحلی شود. 

سعید پیرامون، بازیکن تیم ملی که در رقابت‌های جام بین قاره‌ای در دبی، پس از گلزنی به نشانه همراهی با اعتراضات ایران، به صورت نمادین موهای خود را قیچی کرده بود، مدتی از سوی رسانه‌های حکومتی و تندروها مورد حمله قرار گرفت و به دلیل آنچه از سوی رسانه‌های اصولگرا «رفتارهای ساختارشکنانه» نامیده شد، مورد انتقاد قرار گرفت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای سومین بار قهرمان جام بین قاره‌ای شد

دو بازیکن ایران عنوان ستارگان جام جهانی فوتبال ساحلی را بدست آوردند

ایران با شکست نیجریه به یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی راه یافت