نیکی هیلی رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شد

نیکی هیلی
نیکی هیلی Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم هیلی در حالی نخستین رقیب دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌رود که او سال گذشته در گفتگویی مدعی شده بود در صورت کاندیداتوری ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد نخواهد شد.

آگهی

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، رسما اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. خانم هیلی حالا در حالی نخستین رقیب دونالد ترامپ برای انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان خواهد بود که پیش از این همواره میلیاردر جنجالی آمریکایی را تحسین کرده بود. 

فرماندار پیشین کارولینای جنوبی با انتشار ویدیویی که در آن می‌گوید: «من نیکی هیلی هستم و خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌کنم» به صورت رسمی وارد کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال آینده آمریکا شد.

او که از یاران نزدیک و وفادار ترامپ به شمار می‌رفت قرار است روز چهارشنبه به صورت رسمی در یک سخنرانی در چارلستون کارولینای جنوبی، از برنامه انتخاباتی خود رونمایی کند. 

هرچند هیلی پس از ترامپ نخستین جمهوری‌خواهی است که برای حضور در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام حضور کرده اما نام‌های دیگری چون  ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق، تیم اسکات سناتور ایالات متحده از کارولینای جنوبی، کریس سونونو فرماندار نیوهمپشایر و آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ از دیگر کسانی هستند که نامشان برای نامزدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا شنیده می‌شود.

این سیاستمدار که اصالتی هندی دارد و در خانواه‌ای سیک به دنیا آمده در ویدیوی انتخاباتی خود می‌گوید: «زمان برای نسل جدیدی از رهبری فرا رسیده است. ما باید بار دیگر مرزهایمان را ایمن کنیم و غرور و هدف کشورمان را تقویت نماییم.» اشاره‌هایی که نشان می‌دهد او هم مانند ترامپ و برخلاف دموکرات‌ها به دنبال محدود کردن مهاجرت و جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور خواهد بود.

ترامپ پیش از این و پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص احتمال حضور هیلی در انتخابات او را در شبکه اجتماعی تروث به تمسخر گرفته بود. رئيس جمهوری پیشین آمریکا در حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی که بیشتر هوادارانش در آن عضو هستند به اظهار نظر پیشین هیلی اشاره کرد که در آن این سیاستمدار ۵۱ ساله وعده داده بود در صورتی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، در این رقابت‌ها کاندیدا نخواهد شد. 

ترامپ همچنین نوشته بود: «نیکی باید از قلبش پیروی کند، نه از شرافتش. او حتما باید نامزد شود.» 

خانم هیلی در بخشی از ویدیوی خود به چین و ایران حمله کرد و جمهوری اسلامی را متهم کرد که ایرانیان را به خاطر به چالش کشیدن حکومت به قتل می‌رساند.

او در ویدیوی تبلیغاتی خود همچنین چندین بار از لزوم ورود نسل جدید به عرصه رقابت‌ها گفت و از چهره‌های شاخص جمهوری خواه خواست تا عرصه را برای نسل جدید سیاستمداران این حزب خالی کنند. 

او همچنین به شدت به عملکرد جو بایدن و دولت دموکرات تاخت و مدعی شد که عملکرد ضعیف کاخ سفید مشکلات فراوانی را برای آمریکا به همراه داشته است. 

انتظار می رود کارولینای جنوبی میزبان یکی از اولین انتخابات مقدماتی نامزد جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ باشد و نقش مهمی در انتخاب نامزد نهایی ایفا کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مشخص نیست این سیاستمدار تا چه اندازه بتواند در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری موفق عمل کند و در پیروزی در مقابل دونالد ترامپ و دیگر نامزدهای بالقوه حزب جمهوری‌خواه سربلند از صحنه خارج شود اما تحلیل‌ها نشان از کار دشوار این نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکی هیلی: بایدن برای ایران و داعش و چین کمونیست خوب است

نیکی هیلی: اگر بایدن رئیس جمهور شود، بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران می‌پیوندد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها