ایلان ماسک، حساب توییتری ترامپ را به او بازگرداند

دونالد ترامپ و ایلان ماسک
دونالد ترامپ و ایلان ماسک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تصمیم ایلان ماسک، میلیاردر جنجالی و مالک جدید توییتر، حساب کاربری دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی به او بازگردانده شد.

آگهی

پس از نزدیک دو سال تعلیق و تنها بعد از گذشت چندین روز از زمان حضور ایلان ماسک، میلیاردر جنجالی آمریکایی به عنوان مالک اصلی توییتر، حساب دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی دوباره فعال شد. 

آقای ترامپ که که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و به دلیل انتشار ادعایی بدون سند در خصوص بروز تقلب در انتخابات ایالات متحده حساب توییتری خود را از دست داده بود، هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. این شخصیت جنجالی البته پیشتر گفته بود که تمایل چندانی در خصوص بازگشت به این شبکه اجتماعی ندارد. 

وقتی در ژانویه ۲۰۲۱ مدیران توییتر تصمیم گرفتند حساب رئيس جمهوری وقت آمریکا را به دلیل زیر پا گذاشتن اصول این شبکه اجتماعی مسدود کنند، ۸۸ میلیون نفر این شخصیت جنجالی را در توییتر دنبال می‌کردند. روز یکشنبه و تنها ساعاتی پس از فعال کردن دوباره حساب کاربری ترامپ، تعداد دنبال کننده‌های او به ۸۶ میلیون نفر رسید. 

ایلان ماسک روز یکشنبه، ۲۰ نوامبر در توییت‌هایی رسما اعلام کرد که حساب توییتری دونالد ترامپ به او بازگردانده شده است. 

رئيس جمهوری پیشین آمریکا که هفته گذشته رسما اعلام کرد در انتخابات سال ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده بار دیگر نامزد خواهد شد پس از اخراج از توییتر یک شبکه اجتماعی مخصوص خود به نام «تروث» را راه‌اندازی کرد. هرچند در این مدت جز دونالد ترامپ و طرفداران مخصوص او افراد دیگری به این شبکه اجتماعی رغبت نشان نداده‌اند اما در عین حال دونالد ترامپ چندین بار در گفتگوها و اظهارنظرهای خود بی‌میلی خود نسبت به بازگشت دوباره به توییتر را ابراز کرده است. 

آخرین توییت دونالد ترامپ، روز ۸ ژانویه سال ۲۰۲۱ از سوی رئیس جمهوری وقت آمریکا به اشتراک گذاشته شده بود. 

با این حال مشخص نیست با جدی‌تر شدن فرآیند انتخاباتی در آمریکا این شخصیت جنجالی که اتفاقا روابط نزدیکی با ایلان ماسک دیگر فرد ثروتمند و جنجالی آمریکایی که به تازگی مالکیت توییتر را در اختیار گرفته، تسلیم وسوسه بازگشت به این شبکه اجتماعی پرطرفدار خواهد شد یا خیر. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ خطاب به هوادارانش: سه‌شنبه من را دستگیر می‌کنند، اعتراض کنید تا کشور را پس بگیریم

نیکی هیلی برای به چالش کشیدن ترامپ در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان آماده می‌شود

ایلان ماسک: به محض اینکه یک احمق را برای ریاست توئیتر پیدا کنم خودم کنار خواهم رفت