نیکی هیلی برای به چالش کشیدن ترامپ در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان آماده می‌شود

دونالد ترامپ در کنار نیکی هیلی
دونالد ترامپ در کنار نیکی هیلی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکی هیلی طی هفته‌های گذشته به طور ضمنی احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده را مطرح کرده بود. سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل گفته بود که آمریکا برای «نسل جدیدی» از رهبران آماده است.

آگهی

نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد یک گام دیگر به اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نزدیک‌تر شد. 

متحد پیشین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفته است که به زودی «خبر مهمی» را اعلام خواهد کرد. به این ترتیب نیکی هیلی در صورت اعلام نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به اولین رقیب دونالد ترامپ در رای‌گیری مقدماتی حزب جمهوریخواه تبدیل خواهد شد. 

نیکی هیلی طی هفته‌های گذشته به طور ضمنی احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را مطرح کرده بود. سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل گفته بود که آمریکا برای «نسل جدیدی» از رهبران آماده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دونالد ترامپ تاکنون تنها نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در اردوگاه جمهوریخواهان محسوب می‌شود. این در حالی است که چهار سال پیش در همین مقطع زمانی ۱۰ سیاستمدار حزب دموکرات کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده بودند و یا کمیته‌های اولیه برای اعلام نامزدی‌شان را تشکیل داده بودند. 

نیکی هیلی، ۵۱ ساله تا پیش از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود. او پس از پیروزی دونالد ترامپ به یکی از متحدان نزدیک او تبدیل شد و به مدت دو سال به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل فعالیت کرد. 

او پیش از این گفته بود که حاضر نیست تا علیه دونالد ترامپ نامزد انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه شود. نیکی هیلی احتمالا تنها رقیب دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه نخواهد بود. از ران دوسانتیس، فرماندار فلوریدا و مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در دوره زمامداری او به عنوان رقبای احتمالی چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای بازگشت به کاخ سفید یاد می‌شود. 

نیکی هیلی اصالتی هندی دارد و پیش از این پیرو آیین سیک بوده است اما اکنون خود را مسیحی می‌داند. 

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری کنونی ایالات متحده هنوز به طور قطعی درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده تصمیم‌گیری نکرده است اما وی پیش از این گفته بود که «قصد» دارد بار دیگر نامزد این سمت شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک، حساب توییتری ترامپ را به او بازگرداند

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم