کره شمالی سال گذشته در سرقت ارزهای دیجیتالی رکورد زد

cyber attacks
cyber attacks Copyright canva Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیونگ یانگ از «تکنیک‌های رایانه‌ای پیچیده‌ای» هم برای نفوذ در شبکه‌های دیجیتالی مرتبط با فعالیت‌های مالی آنلاین و هم برای سرقت اطلاعات ارزشمندد شرکت‌های هوافضا برای پیشبرد برنامه تسلیحاتی خود استفاده می‌کند.

آگهی

کره شمالی نه تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال‌های پیش از آن رقم بالاتری از ارزهای دیجیتالی را به سرقت برده، بلکه توانسته است با نفوذ در شبکۀ شرکت‌های خارجی فعال در بخش صنایع دفاعی و هوافضا، اطلاعات ارزشمندی را برای پیشبرد برنامه‌های تسلیحاتی خود به دست آورد.

این خبری بود که بازرسان مسئول بررسی عملکرد کره شمالی در چهارچوب تحریم‌های سازمان ملل، در گزارش جدید خود اعلام کردند.

گزارش آنها در حال حاضر محرمانه است و تنها به رؤیت شمار معدودی از دیپلمات‌ها رسیده؛ اما انتظار می‌رود که محتوای آن حداکثر تا اوایل ماه مارس برای عموم منتشر شود.

بر اساس تحقیقات بازرسان، پیونگ یانگ از «تکنیک‌های رایانه‌ای پیچیده‌ای» هم برای نفوذ در شبکه‌های دیجیتالی مرتبط با فعالیت‌های مالی آنلاین و هم برای سرقت اطلاعات ارزشمند شرکت‌های هوافضا برای پیشبرد برنامه تسلیحاتی خود استفاده می‌کند.

اکثر حملات سایبری پیونگ‌یانگ نیز توسط یک گروه رایانه‌ای تحت کنترل «سرویس اطلاعات» کره شمالی انجام می‌شود و از آنجا که تکنیک‌هایی که این گروه برای سرقت اطلاعات ارزشمند و دارایی‌های آنلاین استفاده می‌کنند روز به روز پیچیده‌تر می‌شود، ردیابی فعالیت آنها بگونه‌ای روزافزون دشوار شده است.

گزارش همچنین با تکیه بر تحقیقات کره جنوبی اعلام می‌دارد که هکرهای اطلاعاتی مرتبط با پیونگ یانگ، احتمالا در سال گذشته میلادی دارایی‌هایی به ارزش ۶۳۰ میلیون دلار به سرقت برده باشند. یک شرکت امنیت سایبری نیز میزان «غارت» کره شمالی در سال ۲۰۲۲ میلادی را بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده است.

پیش از این در گزارش سال ۲۰۱۹ میلادی بازرسان سازمان ملل، تخمین زده شده بود که کره شمالی طی سال‌ها و از مسیر حملات رایانه‌ای پیشرفته و مکرر مبلغ دو میلیارد دلار برای تامین مالی برنامه‌های هسته‌ای و بالستیک خود، درآمد کسب کرده باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی ارسال سلاح به روسیه را تکذیب کرد

کارشناسان سازمان ملل: کره‌ شمالی میلیون‌ها دلار از راه حملات سایبری به رمزارزها به‌جیب می‌زند

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد