تشدید حملات هوایی روسیه به مناطق غیرنظامی؛ آژیر خطر در سراسر اوکراین به صدا درآمد

مردم کی‌یف روز ۲۶ ژانویه در حال پناه گرفتن در زیرزمین‌های مترو پس از شنیدن آزیر خطر
مردم کی‌یف روز ۲۶ ژانویه در حال پناه گرفتن در زیرزمین‌های مترو پس از شنیدن آزیر خطر Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در کانال تلگرامی نیروی هوایی اوکراین آمده است که بر اساس اطلاعات اولیه، «دشمن از ۲۴ پهپاد شاهد ساخت ایران استفاده کرده است.» این حملات تاکنون ۱۱ کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشته است.

آگهی

بنا بر اعلام رسمی مقامات اوکراین، شامگاه دیشب و بامداد امروز سراسر این کشور آماج حملات هوایی نیروهای روسی قرار گرفت؛ به طوری که در تمام مناطق اوکراین آژیرهای حمله هوایی به صدا درآمد و برق چند منطقه این کشور از جمله پایتخت قطع شد.

والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که در حملات امروز، پدافند ضدهوایی این کشور تعداد ۴۷ موشک از ۵۵ موشک شلیک شده توسط روسیه به اوکراین را ساقط کرده است.

والری زالوژنی افزود: این موشک‌ها از هوا و دریا شلیک شده‌اند. در همین خصوص سخنگوی نیروی هوایی اوکراین با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که تعدادی از این موشک‌ها توسط حدود شش فروند هواپیمای توپولف ۹۵ روسیه شلیک شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال درگیری‌ها در شهر باهموت در شرق اوکراین نیز در حال افزایش است و حملات پهپادی نیز به قوت خود باقی است. فرماندهی نیروی هوایی اوکراین نیز به طور جداگانه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور موفق شده‌ است حملات پهپادی روسیه را نیز در شبانه روز گذشته خنثی کنند.

حملات روسیه به اوکراین پس از آن بالا گرفت که واشنگتن و برلین روز چهارشنبه خبر دادند که قصد دارند تانک‌های جنگی مدرن خود را در اختیار اوکراین قرار دهند.

در کانال تلگرامی نیروی هوایی اوکراین در این رابطه آمده است که بر اساس اطلاعات اولیه، «دشمن از ۲۴ پهپاد شاهد ساخت ایران استفاده کرده است.» در ادامه تاکید شده است که تمامی این پهپادها توسط نیروهای اوکراینی منهدم شدند.

مناطق هدف گرفته شده و آمار تلفات

سرهی پوپکو، فرمانده نظامی شهر کی‌یف در تلگرام گفت که ۲۰ موشک کروز «به سمت کی‌یف» شلیک شده که همگی آن‌ها سرنگون شده‌اند. بر اساس گزارش اورژانس دولتی این کشور، در پی این حملات موشکی تاکنون  دست کم ۱۱ نفر  کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

علاوه بر کی‌یف و حومه آن، برخی از موشک‌های شلیک‌شده به «وینیتسیا» و «اودسا» اصابت کرده است.

پیش از این، بزرگترین شرکت خصوصی انرژی اوکراین روز پنجشنبه «به دلیل تهدید حمله موشکی» برق اضطراری را در چندین منطقه از جمله کی‌یف قطع کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه از کشورهای غرب خواست تا افزون بر تانک‌ها، جنگنده‌ها و موشک‌های دوربرد خود را نیز در اختیار ارتش این کشور قرار دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات همزمان روسیه به جنوب و شرق اوکراین،؛ درخواست ناتو از کره‌جنوبی برای ارسال تسلیحات به کی‌یف

افزایش نگرانی‌ها از شدت گرفتن تبادل آتش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در نزدیکی نوار غزه

مجارستان مانع پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین شده است