جو بایدن در مسیر مکزیک برای مشاهده گشت‌های مرزی در تگزاس توقف می‌کند

بایدن در مرز بین آمریکا و مکزیک
بایدن در مرز بین آمریکا و مکزیک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن به سمت مرز ایالات متحده و مکزیک می‌رود تا به یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی در این کشور رسیدگی کند.

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن به سمت مرز ایالات متحده و مکزیک می‌رود تا به یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی در این کشور رسیدگی کند.

او در این سفر سه روزه به مکزیکو سیتی نیز سفر می‌کند تا روی مسائل مربوط به مهاجرت و قاچاق مواد مخدر تمرکز کند.

رهبر ایالات متحده در ال‌پاسو، تگزاس توقف می‌کند و درباره «عملیات کنترل مرزی» گفت‌وگو خواهد کرد و با مقامات و کنشگران محلی دیدار خواهد داشت. او سپس به پایتخت مکزیک می‌رود تا در نشستی با حضور همتایان مکزیکی و کانادایی خود حضور پیدا کند.

جو بایدن، روز شنبه در توییتی از نیاز به «توسعه کانال‌های قانونی» برای مهاجرت، در عین محدود کردن مهاجرت غیرقانونی صحبت کرد.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا بایدن را در مرز همراهی می‌کند. وی پیش از این در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی خواستار «راه‌حل منطقه‌ای» برای بحران مهاجرت شد.

کاخ سفید نیز در روز پنجشنبه از مجموعه اقداماتی رونمایی کرد تا از هجوم به مرز مکزیک و آمریکا جلوگیری شود جایی که در ماه نوامبر بیش از ۲۳۰ هزار بازداشتی ثبت شده است.

بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری خود، طرح اصلاحات مهاجرتی را به کنگره فرستاد اما این طرح با شکست روبرو شد.

جیم جردن، قانونگذار جمهوری‌خواه روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت که حزب او می‌تواند به دموکرات‌ها کمک کند اما تنها در صورتی که بایدن سیاست‌های اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را اتخاذ کند. این سیاست‌ها شامل جداسازی کودکان از والدینشان بود.

وی افزود: «آن‌ها [دموکرات‌ها] اکنون شرایطی را ایجاد کرده‌اند که اگر صادقانه بگویم ما دیگر مرزی نداریم.»

هر ماه ۳۰ هزار مهاجر از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا اجازه ورود به ایالات متحده را خواهند داشت اما افراد واجد صلاحیت باید از طریق هوایی وارد ایالات متحده شوند تا بر حجم کاری مرزبانان اضافه نشود.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت: «رئیس جمهور بسیار مشتاق است که خودش از نزدیک وضعیت امنیت مرزی را مشاهده کند.»

از سوی دیگر طبق گفته ادامه مبارزه مواد مخدر، سفر بایدن به مکزیک همچنین با موضوع ماده مخدر فنتانیل که ۵۰ برابر قوی‌تر از هروئین است ارتباط دارد. این ماده مخدر مصنوعی از سوی کارتل‌های مکزیکی با مواد چینی تولید و قاچاق می‌شود.

طبق آمار تقریبا دو سوم از ۱۰۸ هزار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد ثبت شده در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ مربوط به مواد مخدر مصنوعی بوده است و مقدار فنتانیل کشف شده در سال ۲۰۲۲ به تنهایی بیش از آن چیزی است که برای کشتن کل جمعیت ایالات متحده لازم است.

مکزیک روز پنجشنبه پیش از ورود بایدن، اویدیو گوزمان یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر را در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۱۰ پلیس و ۱۹ نفر از اعضای باند سینالوآ شد، بازداشت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح «اسکان مجدد» آمریکا برای پذیرش پناهجویان غیرمکزیکی

ساعات پایانی اجرای قانون کنترل مرزی بایدن؛ هزاران پناهجو عازم مرزهای آمریکا شدند

آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی هزار و ۵۰۰ نظامی دیگر را به مرز مکزیک اعزام کرد