مسکو: در جریان حمله اوکراین به شهر ماکیئیفکا در دونتسک ۶۳ نفر کشته شدند

Makiivka
Makiivka Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه در حالی می‌گوید که شمار کشته شدگان ۶۳ نفر بوده که بنا بر نوشتۀ یکی از وبلاگ‌نویسان ارتش روسیه به نام «ریبار»، حدود ۶۰۰ نفر در این مجتمع جمع شده بودند و مهمات نیز در همان مرکز ذخیره شده بود

آگهی

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در اقدامی کم‌سابقه شمار تلفات خود در جریان یکی از حملات اوکراین را اعلام کرد و گفت که ۶۳ سرباز روس در جریان حملۀ شب سال نوی نیروهای اوکراین به محل استقرار آنها در منطقه تحت کنترل روسیه در استان دونتسک، کشته شدند.

پیش از این، وزارت دفاع اوکراین شمار تلفات روسیه را در جریان این حملات ۴۰۰ نفر اعلام کرده بود.

به گفتۀ دانیل بزونوف (یک مقام ارشد تحت حمایت روسیه در مناطق اشغالی دونتسک) محلی که در نیمه‌شب سال نو هدف حملات نیروهای اوکراینی قرار گرفته، یک کالج فنی و حرفه‌ای در شهر ماکیئیفکا(در استان دونتسک) بوده و حملات زمانی آغاز شده است که مردم برای شرکت در جشن‌های سال نوی میلادی جمع شده بودند.

روسیه در حالی می‌گوید که شمار کشته شدگان ۶۳ نفر بوده که بنا بر نوشتۀ یکی از وبلاگ‌نویسان ارتش روسیه به نام «ریبار»، حدود ۶۰۰ نفر در این مجتمع جمع شده بودند و مهمات نیز در همان مرکز ذخیره شده بود.

یک منبع نزدیک به رهبری نیروهای روسیه در دونتسک نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که از ماه سپتامبر از ساختمانی که هدف گرفته شده، به عنوان محل اسکان و بسیج بیش از ۳۰۰ هزار سرباز روسیه استفاده می‌شده است و البته بسیاری از این سربازان برای تقویت جبهه روسیه در مقابل اوکراین به خط مقدم نبرد فرستاده شده‌اند.

افزایش انتقادات به فرماندهان کرملین

تلفات روسیه در جریان این حملات، انتقادات بسیاری را در داخل این کشور و در میان طرفدار کرملین برانگیخته است. برخی از آنها که پیش از این نیز بارها از شکست‌های نظامی روسیه در این جنگ انتقاد کرده بودند، اکنون از این موضوع در شگفتند که فرماندهان روسیه با چه منطقی جمعیتی زیاد از نیروهایشان را در یک ساختمان مستقر و همزمان از همان ساختمان برای ذخیره مهمات استفاده می‌کنند.

ایگور گیرکین، افسر ملی‌گرا و سابق سرویس امنیت فدرال روسیه که پیش‌تر به سازماندهی شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین نیز کمک کرده بود، یکی از این منتقدان است که در پیامی در شبکه‌های اجتماعی، استقرار متراکم نیرو و مهمات در یک منطقۀ تحت پوشش موشک‌های اوکراین را نکوهش کرد و در ادامه افزود که اولین بار نیست که فرماندهان روسیه چنین خطای فاحشی را انجام می‌دهند.

یک وبلاگ‌نویس نظامی روسیه با بیش از ۷۰۰ هزار دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی به نام «Archangel Spetznaz Z» نیز نوشت: «چه کسی به این فکر افتاد که این همه نیرو را در یک ساختمان جای دهد؟ جایی که حتی یک احمق هم می‌فهمد که حتی با شلیک یک توپ هم تعداد زیادی مجروح یا کشته می‌شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ اوکراین؛ روسیه در اولین دقایق سال ۲۰۲۳ کی‌یف را موشک‌باران کرد

واکنش روسیه به انهدام موشک اس-۳۰۰ اوکراین در حریم هوایی بلاروس

ارتش روسیه می‌گوید چندین فروند جنگنده‌ و هواپیماهای ترابری اوکراین را در فرودگاهی منهدم کرده است