موج تازه حملات موشکی به اوکراین؛ کی‌یف: ۵۴ موشک روسیه را ساقط کردیم

سرباز اوکراینی در کنار سامانه توپخانه‌ای سزار فرانسه که به سوی مواضع روسیه شلیک کرده است
سرباز اوکراینی در کنار سامانه توپخانه‌ای سزار فرانسه که به سوی مواضع روسیه شلیک کرده است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته مقامات بلاروس، یک فروند موشک ضدهوایی اوکراین که ظاهرا برای مقابله با حملات موشکی روسیه شلیک شده بود در خاک این کشور سقوط کرده است

آگهی

روسیه از صبح پنج‌شنبه موج تازه‌ای از حملات موشکی به مناطق مختلف اوکراین را آغاز کرد که بنا به آخرین گزارش‌ها این حملات در کی‌یف سه مجروح بر جا گذاشته است.

ویتالی کلیچکو، شهردار پایتخت اوکراین با انتشار مطلبی در شبکه پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد که یک دختر چهارده ساله نیز در میان مجروحان حمله موشکی روز پنج‌شنبه به کی‌یف دیده می‌شود.

به گفته او، تاکنون دو نفر از یک منزل شخصی آسیب دیده بر اثر حملات موشکی نجات یافتند و به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه عملیات جستجو و نجات توسط امدادگران ادامه دارد، یادآور شد که یک خودروی شخصی نیز بر اثر موشک‌باران روسیه آسیب دیده است.

او همچنین تصریح کرد که تقریباً نیمی از پایتخت اوکراین ظهر پنج‌شنبه در پی حملات جدید روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، بدون برق بوده است.

انهدام ۵۴ فروند از ۶۹ موشک روسیه

والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نیز با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که یگان پدافند هوایی موفق شده ۵۴ فروند از ۶۹ موشک روسیه را که روز پنج‌شنبه به سوی مناطق مختلف این کشور شلیک شده بودند، رهگیری و منهدم کند.

این در حالیست که دفتر ریاست جمهوری اوکراین پیش از این در گزارشی، تعداد موشک‌های روسی شلیک شده به سوی این کشور را ۱۲۰ فروند اعلام کرده بود. 

مقامات اوکراینی همچنین اعلام کرده بودند ۱۶ فروند موشکی که به سوی کی‌یف شلیک شدند، همگی توسط پدافند هوایی رهگیری و منهدم شدند. رئیس تشکیلات نظامی در پایتخت اوکراین تصریح کرده بود که بقایای موشک‌های منهدم شده، هنگام سقوط به زخمی شدن سه نفر از جمله یک دختر ۱۴ ساله منجر شده است.

سقوط یک موشک ضدهوایی اوکراین در خاک بلاروس

به گفته مقامات بلاروس، یک فروند موشک ضدهوایی اوکراین که ظاهرا برای مقابله با حملات موشکی روسیه شلیک شده بود در خاک این کشور سقوط کرده است.

این اولین حادثه از این نوع، از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین در کم‌تر از یکسال گذشته است که مینسک از وقوع آن خبر می‌دهد.

بلاروس، کشوری که متحد مسکو در جنگ علیه اوکراین به شمار می‌رود، خاک خود را به عنوان پایگاه پشتیبانی نیروهای عمل کننده روسیه در اختیار این کشور قرار داده اما تاکنون هرگز به صورت مستقیم درگیر این مناقشه نشده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

وزارت دفاع بلاروس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک شلیک شده توسط یک سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ «از درون خاک اوکراین» صبح روز پنج‌شنبه در خاک این کشور سقوط کرده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه «رئیس دولت فوراً از این حادثه مطلع شد» آمده است که وزارت دفاع و کمیته تحقیقات بلاروس در حال بررسی این حادثه هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ملی‌گرایان خواستار مجازات فرماندهان ارتش روسیه شدند؛ اوکراین: صدها سرباز روس در دونتسک کشته شده‌اند

بانک مرکزی اوکراین چگونه اقتصادِ جنگ‌زده را مدیریت می‌کند؟

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم