حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه ۳ کشته بر جا گذاشت

سرباز اوکراینی در حال هدایت یک پهپاد (عکس تزئینی)
سرباز اوکراینی در حال هدایت یک پهپاد (عکس تزئینی) Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی روز دوشنبه، به تجهیزات هوانوردی پایگاه هوایی ساراتوف آسیبی وارد نیامده است.

آگهی

خبرگزاری‌های دولتی روسیه روز دوشنبه از کشته شدن سه نظامی روس در جریان حمله پهپادی ارتش اوکراین به خاک این کشور خبر دادند.

این حمله که هدف آن یک پایگاه نظامی در منطقه ساراتوف عنوان شده، دومین تهاجم پهپادی اوکراین به این بخش از خاک روسیه قلمداد می‌شود.

بنا به آنچه منابع خبری روسیه گزارش کرده‌اند، سه نیروی نظامی این کشور بامداد دوشنبه «بر اثر سقوط لاشه هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی که هنگام حمله به پایگاهی در منطقه ساراتوف سرنگون شد» کشته شدند.

در این گزارش‌ها به نقل از وزارت دفاع روسیه آمده است: «یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد، هنگام نزدیک شدن به فرودگاه نظامی انگِلس در منطقه ساراتوف سرنگون شد.»

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که سه تن از کارکنان نظامی شاغل در بخش فنی فرودگاه بر اثر اصابت لاشه‌های پهپاد سرنگون شده اوکراینی «به شدت مجروح» شده‌اند؛ این در حالیست که منابع خبری بین‌المللی از جمله رویترز و فرانس‌پرس از کشته شدن افراد یاد شده خبر داده‌ بودند.

پایگاه هوایی ساراتوف در حدود ۷۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو و صدها کیلومتری خطوط مقدم جنگ در اوکراین است. به گزارش رویترز پهپادهای اوکراینی پیش‌تر در روز پنجم دسامبر نیز این پایگاه هوایی روسیه را هدف حمله قرار داده بودند.

در پی انجام این حمله که مسکو اعلام کرده دو پایگاه طی آن هدف واقع شدند، بسیاری از تحلیلگران قوای دفاعی روسیه را در جنگ پهپادی میان دو کشور زیر سوال بردند.

اوکراین هرگز به صورت رسمی مسئولیت چنین حملاتی را در خاک روسیه بر عهده نگرفته اما اعلام کرده است که این حملات می‌تواند «کارمای» تهاجم روسیه باشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی روز دوشنبه، به تجهیزات هوانوردی پایگاه هوایی ساراتوف آسیبی وارد نیامده است.

این در حالیست که بنا به گزارش‌های غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی که رویترز اعلام کرده به صورت مستقل قادر به تایید آنها نیست، در پی این حمله خساراتی به چند هواپیما وارد آمده است.

فرماندار ساراتوف با تاکید بر اینکه «هیچ تهدیدی علیه ساکنان این منطقه وجود ندارد» یادآور شده است که تاسیسات عمرانی و زیرساخت‌های غیرنظامی در این حمله آسیب ندیده‌اند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین تحولات جنگ اوکراین؛ از ادامه نبرد‌های سنگین در باهموت تا گلوله‌باران خرسون

مرگ مشکوک میلیونر روس در هند؛ آیا پاول آنتوف منتقد جنگ اوکراین بود؟

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ «قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند»