کووید۱۹؛ چین به قرنطینه اجباری مسافران بین‌المللی پایان می‌دهد

مسافری نشسته در فرودگاه پکن
مسافری نشسته در فرودگاه پکن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چین تنها اقتصاد بزرگ جهان است که تاکنون همچنان سیاست سخت‌گیرانه قرنطینه مسافران در مرزهای خود را اجرا می‌کرد.

آگهی

دولت چین شامگاه دوشنبه اعلام کرد که از اوایل سال آینده میلادی دیگر مسافرانی را که وارد این کشور می‌شوند، در قرنطینه اجباری قرار نخواهد داد.

قرنطینه مسافران خارجی یا آن‌دسته از اتباع چینی که به کشور باز می‌گردند، از جمله مقررات سخت‌گیرانه بهداشتی بود که از سوی مقامات چینی برای اجرای سیاست «کووید صفر» از سه سال پیش وضع شده بود.

تصمیم برای لغو این دستورالعمل از روز هشتم ژانویه سال جدید میلادی در حالی اتخاذ شده که چین از زمان برداشتن شماری از محدودیت‌های سخت‌گیرانه بهداشتی در ابتدای ماه جاری میلادی، با ازدیاد قابل توجه موارد ابتلا به کووید۱۹ مواجه شده است.

کمیسیون بهداشت چین که از اختیارات وزارتخانه برخوردار است، شامگاه دوشنبه اعلام کرد که مسافران از ماه آینده برای ورود به کشور تنها ملزم به ارائه آزمایش منفی کووید هستند؛ این آزمایش باید کمتر از ۴۸ ساعت قبل از ورود به کشور انجام شده باشد.

چین تنها اقتصاد بزرگ جهان است که تاکنون همچنان به سیاست سخت‌گیرانه قرنطینه مسافران ورودی در مرزهای خود ادامه می‌داد؛ قرنطینه مسافران که تاثیر منفی بر صنعت گردشگری دارد، طی ماه‌های گذشته در چین با بازنگری‌هایی مواجه شده و مدت آن کوتاه‌تر شده بود.

کمیسیون بهداشت چین اعلام کرده است که دیگر کووید۱۹ را نوعی «ذات الریه» نمی‌داند بلکه آنرا یک بیماری «مسری» کمتر خطرناک قلمداد می‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی چین، این طبقه بندی بهداشتی که از سوی کمیسیون بهداشت ارائه شده دیگر قرنطینه اجباری را توجیه نمی‌کند.

کمیسیون بهداشت همچنین بدون ارائه جزئیات بیشتر به احیای تدریجی سفرهای خارجی شهروندان چینی اشاره کرده است؛ دولت پیش‌تر تنها سفرهایی که با دلایل قانع کننده انجام می‌شدند را مجاز می‌دانست. مرزهای چین با این حال از سال ۲۰۲۰ میلادی تقریباً بطور کامل به روی اتباع خارجی بسته شده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

چین تقریباً سه سال است که صدور ویزای توریستی را متوقف کرده و ارتباطات هوایی بین‌المللی نیز در این کشور به شدت کاهش یافته است.

دولت چین که از سال ۲۰۲۰ اقدامات سختگیرانه‌ای را ذیل سیاست «کووید صفر» برای مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ درپیش گرفته بود، اوایل ماه جاری میلادی به یکباره به بسیاری از این اقدامات سختگیرانه که علاوه بر برانگیختن خشم فزاینده شهروندان تأثیر منفی قابل توجهی بر اقتصاد این کشور داشت، پایان داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج یک بررسی: ۹ هزار کشته در روز و افزایش «دو برابری» مرگ و میرهای ناشی از کرونا در چین

همه‌گیری ادامه‌دار در مهد کرونا؛ ابتلا به «کووید ۱۹» در چین رکورد جدیدی ثبت کرد

افزایش شمار مبتلایان کووید در چین؛ قرنطینه در کارخانه فاکس‌کان و تاخیر در عرضۀ آیفون۱۴