سازمان فضایی روسیه برای ادامه رقابت با چین و آمریکا ناچار به استقراض عمومی شد

عکس یادگاری ولادیمیر پوتین با کارکنان سازمان فضایی روسیه
عکس یادگاری ولادیمیر پوتین با کارکنان سازمان فضایی روسیه Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس اعلام روسکوسموس، تامین مالی پروژه افزایش ظرفیت ساخت و پرتاب ماهواره روسیه از طریق انتشار مستمر اوراق قرضه عمومی در بازارهای مالی این کشور طی سال آینده میلادی انجام خواهد شد.

آگهی

سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) اعلام کرد که برای اجرای برنامه ساخت انبوه ماهواره در رقابت با ایالات متحده و چین ناچار به استقراض ۵۰ میلیارد روبلی (۶۸۰ میلیون یورویی) در سال ۲۰۲۳ است.

بر اساس اعلام روسکوسموس، تامین مالی پروژه افزایش ظرفیت ساخت و پرتاب ماهواره روسیه از طریق انتشار مستمر اوراق قرضه عمومی در بازارهای مالی این کشور طی طول سال آینده میلادی انجام خواهد شد. 

یوری بوریسف، رئیس روسکوسموس، روز چهارشنبه گفت که سازمان متبوعش قصد دارد بخشی از این استقراض عمومی را صرف ساخت دو کارخانه جدید تولید ماهواره کند. او اذعان کرد که روسیه در حال حاضر سالانه حدود ۱۵ ماهواره تولید می‌کند که بسیار کمتر از ایالات متحده و چین است.

به گفته رئیس روسکوسموس، روسیه قصد دارد توان تولید ماهواره خود را تا سال ۲۰۲۵ به سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ فروند برساند؛ این در حالی است که چین در حال حاضر سالانه بیش از ۵۰۰ ماهواره می‌سازد و در آمریکا نیز ایلان ماسک به تنهایی در قالب شرکت اسپیس‌ایکس روزانه شش فروند فضاپیما تولید می‌کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان فضایی روسیه در سال جاری میلادی تعدادی ماهواره را به مدار زمین پرتاب کرده است، از جمله برای سیستم ناوبری ماهواره‌ای مبتنی بر رادیو (GLONASS) که به عنوان رقیب بالقوه برای سیستم موقعیت‌یاب جهانی ایالات متحده (GPS) مطرح شده است. این سازمان همچنین ماهواره تصویربرداری خیام را نیز برای ایران به مدار زمین پرتاب کرده که در غرب بیم آن می‌رود که روسیه از آن برای تقویت توان نظامی خود در اوکراین بهره ببرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جو بایدن محدودیت سرمایه‌گذاری در چین در بخش فناوری‌های پیشرفته را اعلام کرد

خشم مسکو از آژانس فضایی اروپا در پی لغو رسمی ماموریت مشترک مریخ

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید