تهدید‌های خواهرِ کیم؛ آمریکا بمب‌افکن‌ها و جت‌های رادارگریز را به پرواز در می‌آورد

جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکایی در جریان تمرین‌های نظامی مشترک
جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکایی در جریان تمرین‌های نظامی مشترک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خواهر رهبر کره شمالی با استفاده از الفاظی توهین‌آمیز چون «آشغال» یا «پارس سگ» به منتقدان خارجی حمله کرد و اقدام آنها را در زیر سوال بردن توسعه ماهواره‌های جاسوسی و موشک‌های دوربرد کشورش محکوم کرد.

آگهی

خبرگزاری آسوشیدپرس در گزارشی ضمن اشاره به تهدیدهای روز افزون مقام‌های کره شمالی، از نمایش قدرت ایالات متحده با به پرواز درآوردن جنگنده‌های پیشرفته خبر داده است.

بنا به این گزارش، در حالی که خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تردیدها در خصوص ارتش کشورش را به تمسخر گرفته و تهدید به شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما با برد کامل کرده است، ایالات متحده در نمایش قدرت علیه پیونگ‌یانگ، بمب افکن‌هایِ با قابلیت حمل کلاهک اتمی و جت‌های رادارگریز پیشرفته را به پرواز درمی‌آورد.

وزارت دفاع کره جنوبی از استقرار بمب افکن‌های بی۵۲ آمریکا و جنگنده های رادارگریز اف۲۲ در این کشور خبر داده و اعلام کرده است که این اقدام به منظور مشارکت در رزمایش های مشترک با هواپیماهای جنگی کره جنوبی صورت گرفته است.

به گفته مقامات کره جنوبی، رزمایش‌های مشترک نظامی میان دو کشور بخشی از توافق به دست آمده برای حفاظت از کره جنوبی با همه ابزارهای موجود از جمله سلاح هسته‌ای است.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه خود آورده است که در بخشی از این رزمایش‌ها که اخیرا در آب‌های جنوب غربی جزیر ججو برگزار شد جنگنده های اف-۳۵ و اف-۱۵ کره جنوبی نیز مشارکت داشتند.

جت های اف-۲۲ ایالات متحده برای اولین بار طی چهار سال گذشته در کره جنوبی مستقر شدند و در طول این هفته برای آموزش و هماهنگی بیشتر با نیروهای کره‌ای در این کشور خواهند ماند.

ارتش آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود که برای مهار تهدید‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ و نظارت بر فعالیت‌های موشکی این کشور یک واحد از نیروی فضایی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است.

تمرین‌های نظامی اخیر میان نظامیان کره و ایالت متحده پس از آن انجام شد که کره شمالی ادعا کرد یک ماهواره آزمایشی را برای توسعه اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود پرتاب کرده است.

پیونگ‌یانگ همچنین مدعی شده بود که یک موتور محرک عمل کننده با سوخت جامد را برای استفاده در یک موشک بالستیک قاره پیما در چند روز گذشته آزمایش کرده است.

کره شمالی پیش‌تر در واکنش به مانورهای نظامی قبلی آمریکا و کره جنوبی دست به شلیک‌های آزمایشی متعدد موشک‌های باسکتیک میان و دوربرد زده و در این زمینه یک رکورد از خود به جا گذاشته بود.

تحلیلگران نگرانند که رزمایش‌های نظامی تازه نیروهای نظامی آمریکا با ارتش کره جنوبی نیز به انجام واکنش‌های جدیدی از سوی کره شمالی منجر شود.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه با استفاده از واژه‌های تمسخرآمیز وهمراه با توهین چون «آشغال» و یا «پارس سگ» به منتقدان خارجی که توسعه ماهواره‌های جاسوسی و موشک‌های دوربرد این کشور را زیر سوال می‌برند، حمله کرد.

وی همچنین با رد این تردیدها، اعلام کرد که کشورش ممکن است به زودی یک موشک بالستیک قاره‌پیما را در یک مسیر معمولی شلیک کند، پرتابی که می تواند برای ایالات متحده بسیار تحریک‌آمیز تلقی شود زیرا به سوی اقیانوس آرام انجام خواهد شد.

به گفته سرویس جاسوسی کره جنوبی، کیم یو جونگ که عنوان رسمی او معاون بخش کمیته مرکزی حزب کارگران است، پس از برادرش، پرنفوذترین مقام کره شمالی محسوب می شود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا حضور دختر رهبر کره شمالی در انظار عمومی برای نخستین بار معنی خاصی دارد؟

اتحادیه اروپا خواستار واکنش «قاطع و یکپارچه» جامعه جهانی در برابر کره شمالی شد

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد