رونمایی از رمان جدید سلمان رشدی ۴ ماه پس از سوء قصد؛ نیویورکر گزیده‌ای از «شهر پیروزی» را منتشر کرد

سلمان رشدی
سلمان رشدی Copyright AP
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داستان رُمان یک روایت حماسی از زندگی زنی است در قرن چهاردهم در مکانی که بخشی از هند امروز است. انتشارات پنگوئن رندوم هاوس این رُمان سلمان رشدی را منتشر می‌کند.

آگهی

گزیده‌ای از رُمان جدید سلمان رشدی در مجله نیویورکر منتشر شد. این گزیده از دوشنبه‌ در کیوسک‌های روزنامه‌فروشی آمریکا در دسترس علاقه‌مندان است. قرار است نسخه کامل این اثر موسوم به «شهر پیروزی» فوریه‌ آینده روانه بازار شود.

این مجله معتبر نخبگان فرهنگی آمریکا همچنین چکیده‌ای با عنوان «یک‌گونی دانه» را از پانزدهمین رمان سلمان رشدی را روی وبسایت خود قرارداده است. داستان رُمان یک روایت حماسی از زندگی زنی است در قرن چهاردهم در مکانی که بخشی از هند امروز است. انتشارات پنگوئن رندوم هاوس این رُمان سلمان رشدی را منتشر می‌کند.

نیویورکر تصریح کرده که گزیده اول این رمان در نسخه چاپی مورخ ۱۲ دسامبر این مجله چاپ می‌شود. سلمان رشدی هم در حساب توئیتری خود انتشار گزیده رمان «شهر پیروزی» توسط نیویورکر را تائید کرده است.

این نویسنده بریتانیایی حدود ۴ ماه پیش در آمریکا با چاقو مورد سوقصد قرار گرفت و بینایی یک چشم و قدرت حرکت یکی از دستانش را از دست داد. ضارب یک جوان ۲۴ ساله‌ آمریکایی با اصالت لبنانی بود.

 سلمان رشدی سال‌ها پیش با نوشتن رمان «آیات شیطانی» جنجالی شد، تا آنجا که روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران با صدور فتوایی، حکم به «اعدام» او داد. هر چند حمله به این نویسنده بریتانیایی هندی‌الاصل که حالا نزدیک ۲۰ سال است با تابعیت آمریکایی در نیویورک زندگی می‌کند توسط محافل تندرو در برخی کشورهای اسلامی نظیر ایران و پاکستان مورد استقبال قرار گرفت، اما ایران به‌طور رسمی هر گونه ارتباط با این حمله را تکذیب کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نویسنده زن ایرانی‌تبار: اسلام‌گرایان در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند از آزادی‌ ما خوششان نمی‌آید

سلمان رشدی جایزه صلح اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان آلمان را دریافت کرد

امیدداران دریافت جوایز نوبل ۲۰۲۳: از زنان ایران، مسیح علینژاد و نرگس محمدی تا سلمان رشدی