ایران: ارتباط با مهاجم سلمان رشدی را به‌طور «قاطعانه و جدی» رد می‌کنیم

سلمان رشدی
سلمان رشدی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره فردی که اقدام به ترور سلمان رشدی کرد گفت: «در ارتباط با فردی که این اقدام را انجام داده غیر از آنچه از سوی رسانه‌های آمریکایی شنیدیم، چیزی ندیدیم. به صورت قطعی و جدی ارتباط شخص ضارب با ایران را تکذیب می‌کنیم.»

آگهی

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره حمله با چاقو به سلمان رشدی گفت: «در ارتباط با فردی که این اقدام را انجام داده غیر از آنچه از سوی رسانه‌های آمریکایی شنیدیم، چیزی ندیدیم. به صورت قطعی و جدی ارتباط شخص ضارب با ایران را تکذیب می‌کنیم.»

وی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران افزود: « در ماجرایی که در حمله به سلمان رشدی در آمریکا اتفاق افتاد، هیچ‌کس را غیر از او و غیر از حامیان او شایسته سرزنش و ملامت و حتی محکومیت نمی‌دانیم.»

وی درباره نویسنده کتاب «آیات شیطانی» گفت: «سلمان رشدی با اهانت به مقدسات اسلامی و با عبور از خطوط قرمز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و همچنین خطوط قرمز همه پیروان ادیان الهی، خود را در معرض خشم و غضب مردمی قرار داد.»

این مقام ایرانی تاکید کرد: «خشم و غضب در ابتدا صرفا مربوط به ایران نبود و میلیون‌ها نفر در کشورهای مسلمان واکنش خشمگینانه نشان دادند. کسی در این ارتباط حق ندارد ایران را متهم کند. اهانتی که انجام و حمایتی که صورت گرفت اهانت به همه ادیان و پیامبران الهی بود و غیرقابل دفاع است.»

آقای رشدی ۷۵ ساله که به واسطه نوشتن کتاب «آیات شیطانی» مورد خشم مسلمانان است، روز جمعه گذشته در شاوتاکوا در غرب ایالت نیویورک توسط هادی مطر، شهروند لبنانی‌تبار آمریکایی مورد حمله با چاقو قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

مدیر برنامه‌های وی روز گذشته گفته بود که او در «مسیر بهبود» قرار گرفته است و دیگر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نمی‌کند.

پسر سلمان رشدی نیز در صفحه توئیترش اعلام کرد که خیال خانواده‌‌اش از اینکه وی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز ندارد «راحت» شده است. وی همچنین گفت که «شوخ‌طبعی» این نویسنده با وجود «شدت جراحاتش» همچنان ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی از دستگاه تنفس مصنوعی خارج و شروع به صحبت کرد؛ هادی مطر در دادگاه: من بی‌گناهم

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد