مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر با حضور پررنگ مردان در حضور مهمانانی ویژه برگزار شد

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مراسم که رئيس فیفا و رهبران کشورهای عرب منطقه حضور داشتند خواننده گروه مشهور BTS کره‌ای هم همراه با یک خواننده قطری به اجرای موسیقی پرداختند.

آگهی

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور امیر قطر، رئيس فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا و همچنین سران چندین کشور عرب منطقه در ورزشگاه البیت در شهر الخور قطر برگزار شد. 

این مراسم که افرادی چون محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر نیز حضور داشتند با نمایش کاروان‌هایی از شترها به همراه گروهی که لباس سنتی عربی به تن داشتند شروع شد. از نکات قابل توجه چیدمان نشستن رهبران در کنار یکدیگر بود به طوری که صندلی محمد بن سلمان در کنار جانی اینفانتینو قرار داده شده بود. همچنین شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه، امیر قطر در کنار پدرش حمد بن خلیفه و رئيس فیفا در مرکز نشسته بود. 

AP Photo
سخنرانی امیر قطرAP Photo

در ادامه با حضور مورگان فریمن، بازیگر سرشناس هالیوود در استادیوم بخش دیگری از مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شد. 

از نکات قابل توجه این مراسم حضور بسیار اندک زنان در نمایش‌های این مراسم بود که آنها هم با پوشیه و روبنده در صحنه حاضر شدند. 

در بخش دیگری از این مراسم گروهی از مردان با لباس‌های قرمز رنگ به وسط استادیوم آمدند و همزمان با پخش بخش‌هایی از ترانه‌های مشهور جام‌های جهانی قبلی که از سوی خوانندگانی چون شکیرا، جنیفر لوپز و ریکی مارتین خوانده شده بود، مراسم رقصی را اجرا کردند. نمایش نمادهای از جام جهانی‌های قبلی از دیگر بخش‌های این مراسم افتتاحیه بود. 

AP Photo
نمایش پیراهن تیم‌های مختلف جام جهانیAP Photo

رژه مردان همراه با رقص شمشیر آنها در کنار شترها از بخش‌های دیگر این مراسم افتتاحیه جام جهانی بود که کاملا رنگ و بوی عربی و خاورمیانه‌ای داشت. 

شمایل بزرگی از لوگوی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به نام لعیب نیز در استادیوم به نمایش درآمد.

همانطور که از پیش اعلام شده بود، جونگ کوک، خواننده گروه کره‌ای BTS اجرای موسیقی زنده در این مراسم را برعهده گرفت و در ادامه فهد الكبيسی خواننده قطری هم به او پیوست تا ترانه‌ای را به صورت مشترک برای حاضران در ورزشگاه و همچنین میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان اجرا کنند. 

AP Photo
نماد جام جهانی ۲۰۲۲ در مراسم افتتاحیهAP Photo

پس از پایان پخش موسیقی، امیر قطر در سخنرانی کوتاهی به حاضران در این رویداد جهانی خوش‌آمد گفت و ابراز امیدواری کرد جهان شاهد یک رویداد فوتبالی هیجان انگیز باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شب چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ از شگفتی‌سازی ژاپن در مقابل آلمان تا جشنواره گل اسپانیا

شگرد بازیکنان آلمان برای حمایت از «جامعه رنگین کمانی» و اعتراض همزمان به فیفا و قطر

عربستان پس از برد در مقابل آرژانتین یک روز تعطیل عمومی اعلام کرد