شب چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ از شگفتی‌سازی ژاپن در مقابل آلمان تا جشنواره گل اسپانیا

شکست آلمان در مقابل ژاپن
شکست آلمان در مقابل ژاپن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمانی‌ها همچون چهار سال قبل باز هم جام جهانی را با شکست آغاز کردند و این بار با نتیجه ۲-۱ مغلوب ژاپن سخت‌کوش شدند. در مقابل اسپانیایی‌ها با به ثمر رساندن ۷ گل در مقابل کاستاریکا برای تمام مدعیان جام خط و نشان کشیدند.

آگهی

چهارمین شب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باز هم با شگفتی‌سازی یکی دیگر از نمایندگان قاره آسیا همراه بود و ژاپنی‌ها موفق شدند آلمان را با نتیجه ۲-۱ شکست دادند. 

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انجام چهار مسابقه دیگر از گروه‌های E و F پی گرفته شد و اسپانیا با جشنواره گلی که در مقابل کاستاریکا به راه انداخت، برای تمام مدعیان جام خط و نشان کشید. 

شگفتی‌سازی سامورایی‌ها در مقابل آلمان مدعی

در گروه E این رقابت‌ها ابتدا آلمان در مقابل ژاپن قرار گرفت اما برخلاف انتظار مانشافت اصلا کار ساده‌ای مقابل نماینده قاره آسیا نداشت. شاگردان هانسی فیلیک هرچند بازی را با برتری آغاز کردند و در دقیقه ۳۳ توانستند توسط گوندوغان از روی ضربه پنالتی دروازه آبی‌پوشان را باز کنند اما تیم سخت‌کوش آسیایی در نیمه دوم نشان داد که موفقیت‌های این تیم در دوره پیشین جام جهانی یک اتفاق نبوده است. 

AP Photo
مانوئل نویر در دقایق پایانی در مقابل دروازه ژاپن تلاش می‌کند به تیمش برای به ثمر رساندن گل تساوی کمک کندAP Photo

ژاپنی‌ها ابتدا در دقیقه ۷۵ توسط دوان موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند اما جاه‌طلبی‌های این تیم به همینجا ختم نشد و در دقیقه ۸۳ روی حرکت زیبا و ضربه دیدنی آسانو توانستند دروازه مانوئل نویر را برای بار دوم باز کنند. ژاپنی‌ها برخلاف ایران که در مقابل تیم‌های بزرگ رویکرد دفاعی را انتخاب می‌کند با ارائه یک بازی شجاعانه و بی‌نقص توانستند یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی را در نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ شکست دهند. 

آلمانی‌ها که ۴ سال قبل در مقابل کره جنوبی با نتیجه ۲-۰ مغلوب شده بودند این‌بار هم در مقابل تیمی از شرق آسیا بازی را واگذار کردند تا کار صعود این تیم به دور بعدی این مسابقات سخت‌ و پیچیده شود. 

AP Photo
پیروزی اسپانیا در مقابل کاستاریکاAP Photo

در دیگر مسابقه این گروه دو تیم اسپانیا و کاستاریکا به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه برخلاف مصاف آلمان و ژاپن، کاملا یک‌طرفه دنبال شد. لاروخا در دیداری کاملا برتر حریف نگون‌بخت خود را گلباران کرد و موفق شد در دیداری راحت با ۷ گل یاران کیلور ناواس را نابود کنند. 

گلهای شاگردان لوئيز انریکه را در این مسابقه دنی اولمو، مارکو آسنسیو، گاوی، کارلوس سولر، آلوارو موراتا و خوان فران (۲ بار) به ثمر رساندند. 

با نتایج دور نخست بازی‌های این گروه، اسپانیا با ۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت و ژاپن با همین امتیازدر رده دوم ایستاد. همچنین آلمان و کاستاریکا هم بدون امتیاز و بنا به تفاضل گل در جای سوم و چهارم قرار دارند. 

بازی‌های کم‌ گل در گروه F

بازی‌های گروه F  با دیدار دو تیم کراواسی و مراکش آغاز شد و دو نماینده قاره اروپا و آفریقا به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی نه چندان پرهیجان و متعادل بدون اینکه گلی در بر داشته باشد به پایان رسید و در نهایت دو تیم امتیازات این مسابقه را با یکدیگر تقسیم کردند. 

آخرین مسابقه شب چهارم هم بازی کانادا و بلژیک بود که برخلاف بازی نخست این گروه بسیار پرهیجان و دیدنی بود. کانادایی‌ها که برخلاف انتظار تیمی قدرتمند و هجومی به این رقابت‌ها فرستاده بودند می‌توانستند در همان ابتدا و در دقیقه ۱۱ توسط آلونسو دیویس دروازه بلژیک را باز کنند اما بازیکن جوان بایرن مونیخ نتوانست از روی نقطه پنالتی دروازه تیبو کورتوآ را باز کند. کانادایی‌ها حتی پس از هدر دادن این پنالتی هم تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه سرخ‌پوشان بلژیک ایجاد کردند اما هر بار با سدی به نام کورتوآ رو به رو شدند. 

AP Photo
کورتوآ ستاره تیمش بود و توانست پنالتی آلفونسو دیویس را مهار کندAP Photo

قانون نانوشته فوتبال درباره تیمی که گل نزند، گل می‌خورد در این مسابقه هم تکرار شد و بلژیکی‌ها در دقیقه ۴۴ موفق شدند برخلاف جریان بازی با حرکت زیبای میتی باتشوایی دروازه کانادا را باز کنند. در نیمه دوم هم تقریبا توپ و میدان در اختیار سفیدپوشان کانادا بود اما درخشش فوق‌العاده کورتوآ مانع از به ثمر رسیدن گل شد و در نهایت این مسابقه با همان یک گل به سود شیاطین سرخ اروپا به پایان رسید. 

در پایان بازی‌های این گروه، بلژیکی‌ها با ۳ امتیاز در صدر قرار گرفتند و کرواسی و مراکش هم با یک امتیاز در رده دوم ایستادند. کانادا که برای دومین بار تجربه حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند هرچند بدون امتیاز فعلا در رده چهارم است اما با نمایش امشب یک زنگ خطر جدی برای دو تیم کرواسی و مراکش به صدا در آورد. 

کانادایی‌ها پیشتر، تنها یک بار و در سال ۱۹۸۶ تجربه حضور در جام جهانی را کسب کرده بودند که در مکزیک به نتیجه‌ای جز ۳ شکست دست پیدا نکرده بودند. نسل جدید و رویایی کانادا حالا امیدوار است تاریخ‌سازی کند و بتواند عملکردی درخشان از خود در رقابت‌های قطر بر جا بگذارد. 

مسابقات روز پنجم

روز پنجم بازی‌های جام جهانی قطر با دیدار دو تیم کامرون و سوئيس از گروه G  آغاز خواهد شد و در ادامه هم دو تیم کره جنوبی و اروگوئه از گروه آخر، یعنی H به مصاف یکدیگر خواهند رفت. از این گروه پرتغال و غنا هم به مصاف یکدیگر خواهند رفت و بالاخره در آخرین دیدار دور اول جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، صربستان باید در دیداری دشوار با برزیل، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی رقابت کند. علیرضا فغانی داور وسط این دیدار خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با پایان دور نخست بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و از روز جمعه، تیم‌ها بازی دوم خود در این رقابت‌ها را برگزار خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رفتن بدون خداحافظی سرمربی سابق تیم ایران؛ سه گانه تاج و کیروش به پایان رسید؟

تمسخر مانشافت در تلویزیون قطر؛ «آلمان‌ دهانش را بست اما دروازه‌اش را باز کرد»

مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر با حضور پررنگ مردان در حضور مهمانانی ویژه برگزار شد