رونمایی آمریکا از بمب‌افکن‌های راهبردی «بی-یک بی» در آخرین روز رزمایش مشترک با کره جنوبی

رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در واکنش به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی، رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا یک روز دیگر تمدید شد و قرار است در روز پایانی بمب‌افکن‌های راهبردی B1-B نیز حضور داشته باشد.

آگهی

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داده که قرار است در روز پایانی رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا، یک بمب‌افکن استراتژیک «ب-یک بی» B-1‌B آمریکایی نیز حضور داشته باشد. 

این رزمایش که از ابتدا قرار بود از روز دوشنبه تا جمعه برگزار شود، برای یک روز دیگر تمدید شده و قرار است در روز پایانی از این بمب‌افکن راهبردی نیز رونمایی شود. 

این اقدام مشترک سئول و واشنگتن در پاسخ به شلیک‌ موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صورت می‌گیرد. این نخستین بار از زمان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ است که کره شمالی موشکی را در نزدیکی آب‌های سرزمینی کره جنوبی شلیک می‌کند. 

ایالات متحده و کره جنوبی هشدار داده‌اند که این پرتاب‌ها می‌تواند به آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی منتهی شود و در پاسخ به آن، بزرگترین رزمایش نیروی هوایی خود را تا روز شنبه تمدید کردند.

یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفت که یک بمب افکن راهبردی B-1B نیروی هوایی آمریکا در آخرین روز رزمایش مشترک دو کشور شرکت خواهد کرد.  این مقام بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت تا به بیان این نکته اکتفا کرد که B-1B در برنامه‌های بعد از ظهر روز شنبه حضور خواهد داشت. 

پیونگ یانگ در اعتراض به مانورهای هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی، پرتاب‌های موشکی خود را افزایش داده است. پیونگ یانگ همواره نسبت به برگزاری رزمایش‌های مشترک میان سئول و واشنگتن واکنش نشان داده و آن‌را اقدامی «خصمانه و تحریک‌آمیز» نامیده است. 

در تازه‌ترین واکنش مقام‌های کره شمالی، پیونگ یانگ تاکید کرده مانور نظامی اخیر کره جنوبی و آمریکا اقدامی تحریک‌آمیز و تهاجمی است که کره شمالی را مورد هدف قرار می‌دهد. این کشور همچنین همسایه جنوبی خود و ایالات متحده را تهدید کرده که برای این کار «هولناک‌ترین بهای تاریخ» را پرداخت خواهند کردد. 

کارشناسان می‌گویند کره شمالی به ویژه از آن جهت در مورد این رزمایش حساس است که نیروی هوایی این کشور یکی از ضعیف‌ترین حلقه‌های ارتش پیونگ یانگ به شمار می‌رود و فاقد جت‌هایی با فناوری پیشرفته و همچنین خلبانان زبده و آموزش دیده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بمب‌افکن‌های B-1B هرچند دیگر تسلیحات هسته‌ای حمل نمی‌کنند اما از سوی نیروی هوایی آمریکا به عنوان «ستون فقرات نیروی بمب‌افکن دوربرد» این کشور توصیف می‌شوند که می‌توانند به هر نقطه از جهان بمب حمل کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاریس قرارداد ساخت نسل جدید جت جنگنده اروپایی را تایید کرد

کره شمالی پس از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دو موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد