کره شمالی پس از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دو موشک بالستیک شلیک کرد

پرتاب دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی
پرتاب دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی Copyright Lee Jin-man/Copyright 2022 The AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد روز یکشنبه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) دو موشک بالستیک شلیک کرده است که هفتمین پرتاب از این نوع در دو هفته اخیر بوده است.

آگهی

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد روز یکشنبه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) دو موشک بالستیک شلیک کرده است که هفتمین پرتاب از این نوع در دو هفته اخیر بوده است.

سئول معتقد است که افزایش پرتاب‌های موشکی کره شمالی می‌تواند نشان دهنده احتمال از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای این کشور باشد که از سال ۲۰۱۷ متوقف شده بود.

از سوی دیگر توشیرو اینو، وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت که هر دو موشک روز یکشنبه به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری رسیدند و محدوده ۳۵۰ کیلومتری را پوشش دادند.

نخستین موشک در حدود ساعت یک و ۴۷ دقیقه بامداد به وقت محلی و دومی حدود شش دقیقه بعد شلیک شد.

این مقام ژاپنی اضافه کرد که موشک‌ها خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کردند و مقامات در حال بررسی نوع آن‌ها هستند با این حال احتمال دارد که آن‌ها موشک‌های بالستیک زیردریایی باشند.

ارتش ایالات متحده گفت که در حال رایزنی با متحدان و شرکای خود پس از پرتاب این موشک‌ها است.

ایالات متحده با این حال می‌گوید که پرتاب‌های اخیر تهدیدی برای پرسنل ایالات متحده یا متحدان آمریکایی ایجاد نمی‌کند.

فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا مستقر در هاوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعهدات ایالات متحده برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن همچنان پابرجا است.»

همزمان مقامات کره جنوبی گفتند که شلیک موشک‌های اخیر از منطقه مونچئون در سواحل شرقی کره شمالی یک «تحریک جدی» است که به صلح آسیب می‌زند.

وزارت امور خارجه ژاپن نیز اعلام کرد که فرستاده‌های ویژه هسته‌ای ایالات متحده،‌کره جنوبی و ژاپن پس از این پرتاب با یکدیگر در تماس بودند و این دیدگاه را به اشتراک گذاشتند که پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی علاوه بر تهدید حمل و نقل هوایی غیرنظامی، صلح و امنیت منطقه و جامعه بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.

کره شمالی که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را برخلاف تحریم‌های سازمان ملل انجام داده است، روز شنبه اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدات مستقیم نظامی آمریکا بوده و به امنیت همسایگان آسیبی وارد نکرده است.

سخنگوی اداره هوانوردی کره شمالی به یکی از رسانه‌های دولتی این کشور گفت که «آزمایش‌های موشکی ما یک اقدام عادی و برنامه‌ریزی شده برای دفاع از خود برای محافظت از امنیت و صلح منطقه‌ای کشورمان در برابر تهدیدات مستقیم نظامی آمریکا است.»

کره جنوبی و ایالات متحده روز جمعه رزمایش مشترک دریایی را برگزار کردند. پیش از آن سئول جت‌های جنگنده خود را در واکنش به اقدامات کره شمالی به پرواز درآورد.

ایالات متحده همچنین روز جمعه در واکنش به شلیک موشک‌های اخیر کره‌ شمالی، تحریم‌های جدیدی را اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای مهار تهدید‌های موشکی پیونگ‌یانگ یک نیروی فضایی در کره جنوبی مستقر کرد

«احمق‌ها! سگ‌ها! نوکران!»؛ خواهر رهبر کره شمالی سئول را به باد ناسزا گرفت

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»