حملات سایبری؛ آمریکا ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خرانه‌داری آمریکا
وزارت خرانه‌داری آمریکا Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین چندین آدرس بیت‌کوین را که ادعا می‌‌شود در حملات باج‌افزاری از سوی ایران از آنها استفاده شده به فهرست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرده است.

آگهی

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را در فهرست تحریم‌های مرتبط با «حملات سایبری» قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین چندین آدرس بیت‌کوین را که ادعا می‌‌شود در حملات باج‌افزاری از سوی ایران از آنها استفاده شده به فهرست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که گروه تحت تحریم قرار‌گرفته، همگی با سپاه پاسداران ایران مرتبط بوده و از کارکنان و یا همکاران دو شرکت فناوری «ناجی هوشمند فاطر» و شرکت «افکار سیستم یزد» هستند.

بنا به این بیانیه منصور احمدی، رئیس شرکت فناوری ناجی هوشمند فاطر و احمد خطیبی، مدیر شرکت افکار سیستم یزد نیز جزو تحریم شدگان قرار دارند.

علی آقا احمدی، محمد آقا احمدی، معین مهدوی، علی‌اکبر رشیدی، امیرحسین نیک‌آیین، مصطفی حاجی حسینی، مجتبی حاجی‌حسینی و محمد شاکری، هشت فرد دیگر مرتبط با این دو شرکت هستند که ایالات متحده آنها به دلیل دست داشتن در حملات سایبری و به کار‌گیری باج‌افزارها تحریم کرده است.

به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، آدرس‌های بیت‌کوین استفاده شده در حملات باج‌افزاری به طور مستقیم با دو تن از ۱۰ فرد تحت تحریم قرارگرفته یعنی امیر حسین نیک‌آیین و احمد خطیبی مرتبط بوده‌‌‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو فرد به کمک در زمینه توسعه و نصب باج‌افزارها در مقاصد هدف برای فراهم کردن زمینه حملات سایبری متهم شده‌اند.

به موجب ادعای مطرح شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، گروه متشکل از افراد و نهادهایی که به تازگی نامشان به فهرست‌ سیاه تحریم‌ها اضافه شده در حملات سایبری به اهدافی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه دست داشته و این حملات را عمدتا در بخش‌های دیپلماتیک، دفاعی، صنایع خصوصی، تجاری و دیگر بخش‌ها از جمله رسانه و ارتباطات متمرکز کرده بودند.

مقامات وزارت خزانه داری همچنین در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفتند که این افراد بخشی از یک گروه هکری هستند که بیمارستان ها، شرکت های حمل و نقل و مدارس را با باج افزار هدف قرار دادند.

گفتنی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر نیز با استناد به آنچه دست داشتن ایران در حملات سایبری به آلبانی خوانده شد وزیر اطلاعات ایران و این وزارتخانه را به فهرست‌ تحریم‌ها خود اضافه کرده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو: «افشاگری» رویترز درباره حمله هکرهای روس به دانشمندان هسته‌ای آمریکا پروپاگانداست

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به تحریم‌های جدید آمریکا: دولت بایدن همان راه ترامپ را ادامه می‌دهد

آمریکا ۶ شرکت را به دلیل ارتباط با صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد