یونان از آغاز سال ۲۰۲۲ از ورود بیش از ۱۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی جلوگیری کرده است

یونان و مقابله با مهاجران غیرقانونی
یونان و مقابله با مهاجران غیرقانونی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر مهاجرت یونان روز یک‌شنبه ۴ سپتامبر گفت که کشورش از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون از ورود ۱۵۴ هزار و ۱۰۲ مهاجر غیرقانونی به یونان جلوگیری کرده است.

آگهی

وزیر مهاجرت یونان روز یک‌شنبه ۴ سپتامبر گفت که کشورش از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون از ورود ۱۵۴ هزار و ۱۰۲ مهاجر غیرقانونی به یونان جلوگیری کرده است.

دولت یونان در ماه اوت اعلام کرد که تصمیم دارد دیوار مرزی این کشور با ترکیه را از ۴۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر گسترش دهد. این دولت همچنین تصمیم گرفته است در کنار نصب دوربین‌های حرارتی در مرز خود با ترکیه، نیروهای مرزبانی‌اش را تقویت کند.

کنترل مرزها یکی از اولویت‌های اصلی دولت محافظه‌کار یونان است که در سال ۲۰۱۹ به قدرت رسید. یونان یکی از مقصدهای اصلی مهاجران آسیا و آفریقا است که برای فرار از جنگ و فقر و رسیدن به یک زندگی بهتر به سوی اروپا می‌آیند.

دولت یونان بارها به دلیل عقب‌راندن مهاجران غیرقانونی به سوی ترکیه مورد انتقاد قرار گرفته است اما آتن این اتهام را رد می‌کند.

نوتیس میتاراچی، وزیر کشور یونان روز یک‌شنبه با رد اتهام‌های مربوط به بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، ترکیه را متهم کرد که این افراد را از مرز عبور داده است.

او در ماه اوت، ترکیه را متهم کرد که گروهی از مهاجران غیرقانونی را وادار به عبور از مرز و ورود به داخل خاک یونان کرده است. این گروه از مهاجران چند روزی در یک جزیره کوچک در وسط رودخانه مرزی ترکیه و یونان موسوم به «اوروس» گیر افتاده بودند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه‌های مدافع حقوق مهاجران در آن زمان از جان‌باختن یک کودک پنج ساله که در میان این گروه از مهاجران غیرقانونی بوده است، خبر دادند. با وجود این، آقای میتاراچی نسبت به صحت این خبر ابراز تردید کرد. او گفت که پلیس یونان چهار فرزند این خانواده را نجات داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونان: اجازه نخواهیم داد مهاجران از زمین و دریا وارد کشور شوند

مرز ترکیه و یونان؛ شمار مهاجران جان‌باخته به دلیل یخ‌زدگی به ۱۹ نفر رسید

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد