مرز ترکیه و یونان؛ شمار مهاجران جان‌باخته به دلیل یخ‌زدگی به ۱۹ نفر رسید

مرز برفی ترکیه
مرز برفی ترکیه Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار مهاجرانی که در جریان تلاش برای عبور از مرز یونان به دلیل موج سرمای حاکم بر مناطق مرزی ترکیه جان خود را از دست دادند با کشف ۷ جسد دیگر طی عملیات روز پنجشنبه پلیس ترکیه در مجموع به ۱۹ نفر رسید.

آگهی

شمار مهاجرانی که در جریان تلاش برای عبور از مرز یونان به دلیل موج سرمای حاکم بر مناطق مرزی ترکیه جان خود را از دست دادند با کشف ۷ جسد دیگر طی عملیات روز پنجشنبه پلیس ترکیه در مجموع به ۱۶ نفر رسید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه با انتقاد از سکوت اتحادیه اروپا، یونان را مسئول رخداد این فاجعه انسانی دانست. این انتقاد پس از مطرح شد که وزیر کشور ترکیه مرزبانان یونانی را متهم کرد که مهاجران غیرقانونی را پس از وادار کردن آنها به درآوردن کفش و لباس‌هایشان از مرز این کشور به عقب رانده‌اند.

در مقابل، آتن با ابراز تاسف از وقوع این «ترا‌ژدی انسانی» اعلام کرد که این پناهجویان پیش از رسیدن به حریم مرزی یونان جان خود را به دلیل یخ‌زدگی در خاک ترکیه از دست داده‌اند و ادعای ترکیه مبنی بر بازگردانده شدن آنها از سوی مرزبانان یونانی «تبلیغات نادرست» سیاستمداران ترکیه است.

یونان طی سال‌های اخیر همواره ترکیه را متهم کرده که چشم خود را بر روی عبور خیل مهاجران غیرقانونی از مرز مشترک دو کشور بسته و در عمل توافق مارس ۲۰۱۶ به منظور محدود کردن روند مهاجرت غیرقانونی نقض کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار اردوغان به یونان: از مزاحمت برای هواپیماهای ترکیه دست بردارید وگرنه تاوان سنگینی می‌دهید

نخست‌وزیر یونان خطاب به اردوغان: نقشه باحچلی خواب آشفته است یا سیاست آنکارا؟

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد