رمان «آیات شیطانی» سلمان رشدی در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته قرار گرفت

سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نشان می‌دهد
سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نشان می‌دهد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رمان «آیات شیطانی» اثر سلمان رشدی پس از آنکه این نویسنده هفته گذشته در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار گرفت در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.

آگهی

رمان «آیات شیطانی» اثر سلمان رشدی پس از آنکه این نویسنده هفته گذشته در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار گرفت در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.

طبق گزارش آرشیو اینترنتی «وی‌بک ماشین» این کتاب تا پیش از سخنرانی هفته گذشته سلمان رشدی در بین ۱۰۰ کتاب داستانی پرفروش آمازون قرار نداشت.

نسخه کاغذی کتاب «آیات شیطانی» تا بعدازظهر چهارشنبه در رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب در بخش «داستان و ادبیات معاصر» آمازون قرار گرفت. نسخه صوتی کتاب نیز رتبه چهاردهم را در پلتفرم اودیبل (زیر مجموعه آمازون) کسب کرد.

طبق برخی گزارش‌ها افزایش فروش، تا حدی به‌خاطر حمایت خوانندگان از رشدی است، فردی که برای دهه‌ها زیر تیغ تهدید به مرگ پس از فتوای آیت‌الله خمینی قرار داشته است.

یکی از این افراد در نظری که در سایت آمازون منتشر شده گفت: «برای همبستگی با آقای رشدی کتاب را خریدم. هیچ فردی نباید به‌خاطر کلماتی که می‌نویسد مورد حمله فیزیکی قرار گیرد.»

با این حال «راندوم هاوس» ناشر کتاب «آیات شیطانی» و چندین اثر ادبی دیگر هنوز درباره رقم فروش‌های اخیر اطلاعیه‌ای نداده است.

هادی مطر، جوان ۲۴ ساله اهل نیوجرسی هفته گذشته در غرب نیویورک با چاقو به سلمان رشدی، حمله کرد. پلیس آمریکا این فرد را به اقدام به قتل درجه دو متهم کرد.

کتاب «آیات شیطانی» تنها در آمازون جزو کتاب‌های پرفروش نشده است بلکه موجودی این رمان در شرکت «بارنز اند نوبل« به سرعت تمام شد، سایت بوک‌شاپ نیز اعلام کرد که این کتاب موقتا موجود نیست.

زندگی سلمان رشدی از روز ۱۴ فوریه ۱۹۸۹ و پس از آنکه رهبر وقت ایران به دلیل نگارش کتاب «آیات شیطانی» علیه او فتوای مرگ صادر کرد، برای همیشه تغییر کرد. او سال‌ها با نام جعلی و تحت حفاظت پلیس زندگی می‌کرد. کتاب «آیات شیطانی» که در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شد پنجمین اثر سلمان رشدی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی جایزه صلح اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان آلمان را دریافت کرد

آنتونی بلینکن واکنش‌ «نفرت پراکنانه» ایران به ماجرای حمله به سلمان رشدی را محکوم کرد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند