سلمان رشدی: دیگر نمی‌خواهم پنهانی زندگی کنم

سلمان رشدی: دیگر نمی‌خواهم پنهانی زندگی کنم
Copyright عکس از آرشیو
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سلمان رشدی می گوید که در نیویورک «زندگی کاملا عادی» دارد.

آگهی

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی-هندی با گذشت ۳۰ سال از صدور فتوای روح الله خمینی علیه خود می گوید دیگر مایل نیست پنهانی زندگی کند.

زندگی سلمان رشدی از روز ۱۴ فوریه ۱۹۸۹ و پس از آنکه رهبر وقت ایران به دلیل نگارش کتاب «آیات شیطانی» علیه او فتوای مرگ صادر کرد، برای همیشه تغییر کرد. روح الله خمینی در فتوای خود سلمان رشدی را «مرتد» اعلام کرد.

این نویسنده بریتانیایی-هندی پس از آن به مدت ۱۳ سال با نام جعلی و تحت حفاظت پلیس بریتانیا زندگی کرد.

سلمان رشدی اکنون می گوید: «نمی خواهم مخفیانه زندگی کنم. [...] آن زمان ۴۱ ساله بودم و اکنون ۷۱ ساله هستم. اوضاع اکنون خوب است.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وی افزود: «در دنیایی زندگی می کنیم که موضوعات خیلی سریع عوض می شوند و این یک موضوع خیلی قدیمی است. اکنون خیلی مسائل دیگری وجود دارد که باید در مورد آنها نگران باشیم، افراد دیگری برای به قتل رساندن هستند.»

سلمان رشدی استفاده از نام جعلی برای خود را چند ماه پس از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی متوقف کرد. با این حال وی در جریان سفر اخیرش به پاریس تحت مراقبت نیروهای امنیتی قرار داشت.

او اعلام کرده است که در نیویورک «زندگی کاملا عادی» دارد. این نویسنده بریتانیایی-هندی به عنوان مثال می گوید که مانند دیگر شهروندان سوار «مترو» در این شهر می شود.

کتاب «آیات شیطانی» که در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شد پنجمین اثر سلمان رشدی بود. او اکنون هجدهمین کتاب خود به نام «کاخ زرین» را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

ایران بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان را تحریم کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش رسانه‌های ایران به ترور سلمان رشدی؛ «به زودی گردنش هم قطع خواهد شد»

خمینی در سال آخر حیات؛ از «سر کشیدن جام زهر» تا «برکناری» منتظری

آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور سلمان رشدی و غیبت ایران