حمله اعضای بوکوحرام به زندان پایتخت نیجریه؛ ۸۷۹ زندانی فرار کردند

بازداشت شماری از زندانیان فراری در نیجریه
بازداشت شماری از زندانیان فراری در نیجریه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان زندان‌های نیجریه از حمله افراد مسلح به زندان آبوجا، پایتخت این کشور و فرار ۸۷۹ زندانی خبر دادند. تعداد زیادی از فراریان اسلامگرایان تندرو هستند.

آگهی

سازمان زندان‌های نیجریه از حمله افراد مسلح به زندان آبوجا، پایتخت این کشور و فرار ۸۷۹ زندانی خبر دادند. برخی مقام‌های دولتی در نیجریه، شبه‌نظامیان بوکوحرام را مسئول حمله روز سه‌شنبه شب به زندان آبوجا می‌دانند.

عمر ابوبکر، سخنگوی سازمان زندان‌های نیجریه گفت که تاکنون دست‌کم ۴۳۶ نفر از زندانیان فراری خود را به پلیس معرفی کرده یا بازداشت شده‌اند. او همچنین از کشته شدن یک افسر امنیتی در پی حمله به این زندان خبر داد.

بنا به گزارش وزارت کشور نیجریه، مهاجمان مسلح سه‌شنبه شب ابتدا با منفجر کردن دیوار زندان آبوجا وارد این زندان شده و پس از آن درهای زندان را به روی زندانیان گشوده‌اند.

به گفته مسئولان این زندان، شماری از زندانیان فراری عضو گروه شورشی و جهادی بوکوحرام بوده‌اند.

بنا به گزارش‌ها، برخی از زندانیان فراری بازداشت شده در کنار اجساد افراد جان‌باخته در جریان این حمله مسلحانه، دراز کشیده بودند. با وجود این مقام‌های نیجریه تاکنون درباره شمار کشته‌ها یا زخمی‌های احتمالی این حمله مسلحانه گزارشی منتشر نکرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر هم زندانیان بسیاری در پی حمله‌های متعدد مهاجمان مسلح به زندان‌های نیجریه موفق به فرار شده‌ بودند. نیجریه، پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا سال‌ها است که با چالش‌های امنیتی و خشونت اسلام‌گراهای افراطی دست و پنچه نرم می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در پی حمله مسلحانه به یک زندان در نیجریه ۵۷۵ نفر فرار کردند

فرار ۱۸۰۰ زندانی پس از حمله مسلحانه به بازداشتگاهی در نیجریه

گروه بوکوحرام مسئولیت ربودن صدها دانش‌آموز در شمال نیجریه را برعهده گرفت