آغاز موج هفتم کرونا در فرانسه؛ آمار مبتلایان جدید ۵۴ درصد افزایش یافته است

پرستاری در بیمارستان فرانسه
پرستاری در بیمارستان فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در فرانسه در هفته جاری ۵۴ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات فرانسه شده است. رسانه های فرانسوی از سونامی و آغاز موج هفتم کرونا می گویند.

آگهی

آمارها نشان می دهند که ویروس کرونا به سرعت در فرانسه در حال گسترش است و این کشور وارد موج هفتم بیماری کووید می‌شود. 

به نظر می‌رسد در روزهای آینده دولت امانوئل ماکرون دستورالعمل و محدودیت‌های جدیدی را در زمینه مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور وضع کند. 

تنها در روز سه شنبه ۱۴۷ هزار مورد ابتلا در این کشور گزارش شده است. برخی از رسانه ها از «سونامی جدید کرونا» در این کشور خبر می دهند. 

به گفته وزارت بهداشت آمار مبتلایان به کووید-۱۹، ۵۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

 بیشترین میزان ابتلا به سویه اومیکرون است. این در حالی است که دولت فرانسه از نیمه‌های مارس گذشته اغلب محدودیت های کرونایی را کنار گذاشته است. 

 ایزابل بورن، نخست وزیر فرانسه، سه شنبه از تمامی فرمانداری‌ها خواست تا شهروندان را به زدن ماسک ترغیب کنند. با این حال هنوز هیچ «اجباری» در زدن ماسک در اماکن عمومی فرانسه وجود ندارد. 

از ۱۶ ماه مه گذشته اجباری بودن پوشیدن ماسک در وسايل حمل و نقل عمومی لغو شده که حالا دوباره وزیر بهداشت این کشور، بریجیت بورگینیون خواسته هرچه سریعتر ماسک زدن در وسايل حمل و نقل عمومی و مسافرتی اجباری شود. 

مهم ترین چالشی که در برابر مقامات فرانسوی وجود دارد بالارفتن احتمالی میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان است. هنوز تعداد مرگ و میر و افرادی که ناگزیر در بیمارستان بستری می شوند به حدی نرسیده تا مقامات را مجاب کند به محدودیت ها شدت ببخشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تست کووید رئیس جمهوری آمریکا مثبت شد؛ جوبایدن: نگران نباشید، خوبم

موج هفتم کرونا در ایران؛ «آمار بستری‌ها و مراجعان سرپایی افزایش ناگهانی داشته است»

خداحافظ کرونا؛ تصاویری از جشنواره فیلم کن با حضور پرشمار سینماگران ایرانی