ترکیه روزانه ۲۵۰ مهاجر غیرقانونی ساکن در استانبول را از کشور اخراج می‌کند

اخراج مهاجران غیرقانونی از استانبول
اخراج مهاجران غیرقانونی از استانبول Copyright Anadolu
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اداره مهاجرت ترکیه نیز هفته گذشته از اخراج ۴۲ هزار و ۶۶۶ مهاجر غیرقانونی از سراسر خاک این کشور طی نزدیک به پنج و نیم ماه گذشته خبر داده بود.

آگهی

استانداری استانبول با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا ۲۱ ژوئن گذشته، ۱۵ هزار و ۲۲۴ مهاجر غیرقانونی ساکن این استان را از خاک ترکیه اخراج کرده است.

در این بیانیه آمده است: « از ابتدای ژانویه تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ در مجموع اقدام قانونی علیه ۷۶ هزار و ۷۸۷ مهاجر غیرقانونی ساکن در استانبول آغاز شده است.»

استانداری استانبول همچنین خاطر نشان کرد که روزانه به طور متوسط ۲۵۰ مهاجر غیرقانونی از طریق پروازهای ترتیب داده شده از فرودگاه‌های استانبول به کشورهای خود بازگردانده می‌شوند. 

بر همین اساس، روز پنجشنبه گذشته ۵۹۰ مهاجر افغان و جمعه شب نیز ۱۵۰ مهاجر افغان دیگر که ساکن استانبول بودند از خاک ترکیه به افغانستان بازگردانده شدند. 

اداره مهاجرت ترکیه نیز هفته گذشته از اخراج ۴۲ هزار و ۶۶۶ مهاجر غیرقانونی از سراسر خاک این کشور طی نزدیک به پنج و نیم ماه گذشته خبر داده بود. 

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

دولت رجب طیب اردوغان در پی افزایش انتقاد احزاب مخالف از سیاست درهای باز ترکیه در برابر مهاجران طی سال‌های اخیر که به زعم آنها منجر به افزایش بیشتر تورم و کاهش سطح دسترسی شهروندان این کشور به خدمات عمومی و فرصت‌های شغلی شده، سخت‌گیری‌های تازه‌ای را علیه مهاجران خارجی اعمال کرده است. 

بر همین اساس، نه تنها نرخ فروش اقامت دائم و پاسپورت ترکیه به خارجی‌ها از طریق سرمایه‌گذاری از ۲۵۰ هزاردلار به ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافته، حداقل قیمت لازم برای اخذ اقامت موقت از طریق خرید ملک در شهرهای بزرگ نیز از ۵۰ به ۷۵ هزار دلار بالا رفته و صدور اقامت موقت به مستاجران خارجی نیز منوط به اثبات تمکن مالی بالای آنها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو با پناهنده ایرانی که توییتش سرنوشت سیاستمدار یونانی را تغییر داد

قلیچداراوغلو در جستجوی آرای ملی‌گرایان؛ «پیروزی اردوغان یعنی ۱۰ میلیون پناهنده دیگر»

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند