برگزاری حراج فرش‌های دستباف زنان آواره سوری در اتاق بازرگانی و صنعت کویت

حراج یک روزه فرش‌های دستباف سوری در اتاق بازرگانی و صنعت کویت
حراج یک روزه فرش‌های دستباف سوری در اتاق بازرگانی و صنعت کویت Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتاق بازرگانی و صنعت کویت روز دوشنبه شانزدهم خرداد (۶ ژوئن) با همکاری سازمان جهانی مهاجرت حراجی یک‌روزه برای فروش قالی‌های دستباف بافته زنان سوری آواره برگزار کرد.

آگهی

اتاق صنعت و بازرگانی کویت روز دوشنبه شانزدهم خرداد (۶ ژوئن) با همکاری سازمان جهانی مهاجرت حراجی یک‌روزه برای فروش فرش های دستباف بافته زنان سوری آواره برگزار کرد.

در این حراج، هجده قالی به نمایش گذاشته شده بودند و در مجموع هفتاد زن در پروژه بافتن این قالی‌ها شرکت کردند. برخی از بخشهای فرش‌ها ۷۲ تا صد ساعت کار زمان گرفته‌ بودند. مازن ابوالحسن، مدیر دفتر سازمان جهانی مهاجرت در کویت در یک سخنرانی پیش از آغاز حراج با اشاره به برنامه تولید قالی توسط زنان سوری جنگ‌زده تصریح کرد: «این یک برنامه فراگیر است با هدف حمایت از امرار معاش و آموزش کار برای ساکنان سوریه. برنامه از طریق پروژه‌های کوچک، آموزش‌های فنی حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در بازسازی زیرساخت‌های اساسی برای تأمین نیازمندی‌های ابتدایی جمعیت‌های آسیب‌دیده عملی می‌شود.»

وی درباره این حراج توضیح داد: «ما با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت کویت، نخستین حراج خیریه را در کشور کویت برپاکرده‌ایم. این فرش‌ها نتیجه پروژه‌‌ای است که سازمان جهانی مهاجرت با سرمایه گذاری کویت در سال ۲۰۱۹ با زنان سوری آواره برگزار کرده است. تعدادی از زنان در چارچوپ این پروژه قالیبافی آموختند. ما فرش‌‌ها را امروز به حراج می‌گذاریم و در‌آمد حراج مجدداً برای ایجاد برنامه‌های جدید در سوریه توسط سازمان جهانی مهاجرت هزینه خواهد شد.» 

به گفته مازن ابوالحسن، شرکت‌های متعددی نسبت به برگزاری چنین حراج‌هایی ابراز علاقه نشان داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

اهمیت حوزه قالیبافی برای کمک به کاریابی زنان سوری و توسعه تعاونی‌های تولیدی در این حوزه از سال ۲۰۱۵ در پی انجام یک پروژه دیگر در این زمینه توسط سازمان جهانی مهاجرت آشکار شد. بدین‌ترتیب برنامه‌های سازمان جهانی مهاجرت برای گسترش قالیبافی در میان جمعیت‌های جنگ‌زده مناطق مختلف سوریه، به‌خصوص در میان زنان، از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی با توزیع جعبه ابزار قالیبافی در مناطق مختلف آغاز شد. در آن زمان برنامه کار‌آموزی و کار‌آفرینی برای بیش از صد زن در مناطق روستایی سوریه برگزار شد. آن برنامه با سرمایه‌گذاری دولت‌های کره جنوبی و کویت امکان‌پذیر شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حراج مجموعه هنری یکی از بنیانگذاران مایکروسافت به ارزش بیش از یک میلیارد دلار

آمریکا اجازه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌هایی از شمال سوریه را صادر کرد

کودکان خارجی ساکن در اردوگاه‌های سوریه تا ۳۰ سال دیگر هم به کشورهایشان باز نخواهند گشت