واشنگتن از خانواده خبرنگار فلسطینی-آمریکایی کشته شده در کرانه باختری دلجویی کرد

تشییع پیکر شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره در بیت‌المقدس
تشییع پیکر شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره در بیت‌المقدس Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی بلینکن حین پرواز به سوی برلین در گفتگویی تلفنی بر حمایت دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در بیت‌المقدس از خانواده شیرین ابوعاقله که شهروندی آمریکا را نیز داشت، تاکید کرد.

آگهی

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه ضمن انتقاد از مداخله پلیس اسرائیل در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله، خبرنگار به قتل رسیده در جریان درگیری‌های کرانه باختری رود اردن از خانواده او دلجویی کرد.

به گفته یک منبع در وزارت امور خارجه ایالات متحده، آقای بلینکن حین پرواز به سوی برلین از داخل هواپیما تلفنی با اعضای خانواده این خبرنگار فلسطینی-آمریکایی گفتگو گرد و ضمن تسلیت به آنها نسبت به کشته شدن شیرین ابوعاقله عمیقا «ابراز تاسف» کرد.

منبع یاد شده در ادامه یادآور شد که آنتونی بلینکن در این گفتگوی تلفنی همچنین بر حمایت دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در بیت‌المقدس از خانواده شیرین ابوعاقله که شهروندی آمریکا را نیز داشت، تاکید کرد.

این مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده سپس افزود: رئیس دیپلماسی ایالات متحده همچنین در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای شیرین ابوعاقله قرار گرفت و بر اهمیت مطبوعات و رسانه‌های مستفل و آزاد تاکید کرد.

حمله پلیس اسرائیل به تشییع کنندگان پیکر این خبرنگار شبکه الجزیره که چهارشنبه گذشته حین پوشش خبری درگیری مسلحانه میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینیان در ارودگاه جنین واقع در کرانه باختری رود اردن به ضرب گلوله کشته بود همچنین در رسانه‌های ‌بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

گفتنی است که این برخورد خشونت‌آمیز از سوی جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به شدت محکوم شد اما واشنگتن تنها به ابراز تاسف از وقوع این حادثه بسنده کرد.

آقای بلینکن پیش‌تر در واکنش به این حادثه از «تهاجم پلیس اسرائیل» در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله «عمیقاً ابراز تاسف» کرده و وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار تحقیقات شفاف درباره شرایط کشته شدن این خبرنگار شده بود.

به گزارش رسانه‌‌های بین‌المللی شیرین ابوعاقله که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته است هنگام ماموریت خبری جلیقه ضد گلوله با علامت «پرس» به تن داشت.

در حالی که گزارش‌ها از ادامه درگیری‌های پراکنده میان نظامیان اسرائیل و فلسطینیان در اردوگاه‌های کرانه باختری رود اردن حکایت دارد منابع بیمارستانی در بیت‌المقدس روز یکشنبه از مرگ یک فلسطینی دیگر بر اثر شدت جراحات وارده در جریان دیگری‌های دو روز گذشته فلسطینیان با نیروهای اسرائیلی خبر دادند.

داوود الزبیدی، مرد ۴۳ ساله فلسطینی روز جمعه در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان جنین از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

بنا به آخرین گزارش‌ها دست کم ۱۲ فلسطینی دیگر در جریان عملیات روز جمعه اسرائیل در جنین و مناطق اطراف آن زخمی شده‌اند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو فلسطینی و یک افسر اسرائیلی در جریان تیراندازی در کرانه باختری کشته شدند

تنها خانه فلسطینی روستایی اشغال شده در محاصره دوربین و حصار‌های ۸ متری اسرائیل

اسرائيل ۶ فلسطینی را که از زندان گریخته بودند به ۵ سال حبس محکوم کرد