همزمان با نشست اسرائيل و کشورهای عربی؛ پادشاه اردن برای دیدار با محمود عباس به کرانه باختری رفت

دیدار ملک عبدالله دوم با محمود عباس
دیدار ملک عبدالله دوم با محمود عباس Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این سفر در حالی در کرانه باختری اشغالی برگزار می‌شود که وزرای خارجه ۴ کشور عربی همراه با آمریکا در نشستی تاریخی در اسرائيل حضور یافته‌اند.

آگهی

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز دوشنبه ۲۸ مارس در کرانه باختری با محمود عباس، رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

بعد از سال ۲۰۱۷ که عبدالله به رام‌الله رفته بود، این نخستین سفر پادشاه اردن به منطقه کرانه باختری اشغالی به شمار می‌رود.

سفر آقای عبدالله در حالی انجام می‌شود که وزرای خارجه چهار کشور عربی در نشستی بی‌سابقه به میزبانی اسرائيل حضور یافته‌اند و با وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیدار کردند. گردهمایی اسرائيل که تل آویو از آن تحت عنوان «نشست تاریخی» یاد می‌کند پس از یک سری توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط که در زمان دولت پیشین آمریکا به امضا رسیده بود، صورت می‌گیرد. این توافق خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته بود و آنها کشورهای عربی را به خیانت به آرمان فلسطین محکوم کردند.

این دیدار همچنین کمتر از یک هفته مانده به ماه رمضان برگزار می‌شود و به دلیل تقدس این ماه برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سال گذشته در این ماه موجی از خشونت در سراسر کرانه باختری و قدس شرقی که توسط اسرائيل اشغال شده است، مشاهده شده بود.

پادشاه اردن در اوایل ماه جاری میلادی همچنین با یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائيل نیز دیدار کرده بود تا درباره راهبردهای مهار ناآرامی‌ها در ماه رمضان با یکدیگر گفتگو کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود عباس در اقدامی کم‌سابقه برای دیدار با بنی گانتس به اسرائیل رفت

سفر پنهانی نخست وزیر اسرائیل به اردن؛ نفتالی بنت با ملک عبدالله دیدار کرد

دولت اردن از بازداشت یک نماینده پارلمان این کشور توسط اسرائیل خبر داد