نخست‌وزیر اسرائیل در پیام نوروزی برای ایرانیان تغییر نظام سیاسی آرزو کرد

نخست‌وزیر اسرائیل
نخست‌وزیر اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیام ویدئویی نخست‌وزیر اسرائیل به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ شمسی در حالی منتشر شد که تنش‌ها بین کشورش و ایران طی ماه‌های گذشته با حملات سایبری منتسب به دو طرف و ادعای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران ادامه داشت.

آگهی

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی نوروزی برای ایرانیان در سال جدید شمسی تغییر نظامی سیاسی آرزو کرد.

او در پیام خود ویدئویی خود گفت: «بزرگترین آرزوی من برای شما ایرانی‌ها آغاز روزگاری جدید است، روزگاری که شما در آن از دست حکومت بی‌رحم ایران آزاد شوید.»

نخست‌وزیر اسرائیل که کشورش با احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران مخالف است در بخشی از پیام خود بر «مشترکات تاریخی و فرهنگی» ایران و اسرائیل تاکید کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیام ویدئویی نخست‌وزیر اسرائیل به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ شمسی در حالی منتشر شد که تنش‌ها بین دو کشور طی ماه‌های گذشته با حملات سایبری منتسب به دو طرف و ادعای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران ادامه داشت. این در حالی است که آمریکا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در آستانه دستیابی به توافق با تهران بر سر احیای برجام است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش در پیام نوروزی خود بدون اشاره به تحولات مرتبط با ایران و افغانستان گفتند که سفره هفت‌سین در کاخ‌سفید برایشان «نشان‌دهنده امیدهایشان» در سال نو است.

ایران هفته گذشته اعلام کرده بود که همچنان «دو موضوع» در مذاکرات وین حل و فصل نشده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که لغو تحریم سپاه پاسداران و «تضمین‌های اقتصادی» دو موضوع مورد اشاره تهران است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مسلحانه در شرق تل‌آویو دست‌کم ۵ کشته بر جای گذاشت

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد