اعتراض رانندگان کامیون در کانادا؛ ترودو: این اقدام غیرقابل قبول و مخرب اقتصاد است

اعتراض رانندگان کامیون در کانادا به واکسیناسیون سراسری در این کشور
اعتراض رانندگان کامیون در کانادا به واکسیناسیون سراسری در این کشور Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معترضان که نام خود را «کاروان آزادی» نهاده‌اند اعتراض خود را به پایتخت کانادا یعنی اتاوا هم رساندند. معترضان شعارهای دست‌ راستی سر می‌دهند و نشانه‌های از نازی‌ها هم در دست برخی از آنها دیده شده است.

آگهی

با ادامه اعتراضات کامیون‌داران در کانادا به قانون واکسیناسیون سراسری و مسدود کردن مرزهای این کشور با آمریکا، کاخ سفید روز چهارشنبه هشدار داد معترضاتی که گذرگاه‌های مرزی بین کانادا و ایالات متحده را مسدود می‌کنند به صنعت خودرو آسیب می‌زنند.

پل «سفیر» که یک مسیر کلیدی اتصال آمریکا به کانادا است و سهم بزرگی در انتقال صنعت خودروی ایالت دیترویت آمریکا به کانادا دارد از دوشنبه شب مسدود شده است. این شاهراه مرزی استان اونتاریو را به ایالت میشیگان آمریکا وصل می‌کند. این در حالیست که یک گذرگاه مرزی دیگر در آلبرتا کانادا نیز روز سه‌شنبه در هر دو جهت رفت و برگشت مسدود شده است.

معترضان مخالف واکسیناسیون اجباری هستند و می‌گویند نباید واکسینه شدن در برابر کووید برای عبور و مرور از مرز آمریکا و کانادا الزامی شود. 

با ادامه اعتراضات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا می‌گوید پیروی از قوانین و راهنمایی‌های علم پزشکی و بهداشت بهترین راه برای مقابله با این همه‌گیری است و «ما چاره‌ای جز انجام این راه نداریم.» آقای ترودو همچنین بسته شدن جاده‌ها را «غیرقابل قبول» خواند و تاکید کرد که چنین رفتارهایی تاثیر منفی برای مشاغل و همچنین تولیدکنندگان کانادایی خواهد داشت.

معترضان که نام خود را «کاروان آزادی» نهاده‌اند اعتراض خود را به پایتخت کانادا یعنی اتاوا هم رساندند. معترضان شعارهای دست‌ راستی سر می‌دهند و نشانه‌های از نازی‌ها هم در دست برخی از آنها دیده شده است. همچنین در حالی که سازماندهان این اعتراضات، اقدامات خود را مسالمت آمیز خوانده‌اند، گزارش‌هایی از خشونت‌های معترضان نیز منتشر شده است و برخی از ساکنان اتاوا می‌گویند مورد تهاجم و آزار قرار گرفته‌اند. این تظاهرات حالا به شهرهای تورنتو نیز کشیده است و گروهی از مردم به صورت کلی از این فرصت برای اعتراض به محدودیت‌هایی که به دلیل مقابله با بیماری کووید-۱۹ ایجاد شده است، استفاده می‌کنند.

در همین زمینه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از این اقدام تاکید کرد که مشخص است که این اختلال‌ها دیگر ارتباطی به اجرای تدابیر واکسیناسیون ندارد. خانم ساکی در ادامه افزود: «من فکر می‌کنم برای تمام کانادا و آمریکا مهم است که درک کنند این انسداد جاده‌ها چه تاثیر بالقوه‌ای بر کارگران و همچنین اقتصاد می‌گذارد.»

بسته شدن برخی از مسیرهای ورودی به کمبود برخی از قطعات در کارخانه‌های خودروسازی منجر شده است.

این اعتراضات مورد حمایت سیاستمداران محافظه‌کار کانادایی نیز قرار گرفته است. گروهی که در حال حاضر در قدرت نیستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کووید طولانی» چیست و آیا ابتلای عمدی به کرونا ایده خوبی است؟

آژانس دارویی اتحادیه اروپا قرص ضد کووید تولیدی شرکت فایزر را تایید کرد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند