دو مقام آمریکایی: نیروهای روسیه در ۷۰ درصد از سطح آمادگی برای تهاجم کامل به اوکراین هستند

Russian Defense Ministry Press Service: Russian and Belarusian armored vehicles
Russian Defense Ministry Press Service: Russian and Belarusian armored vehicles Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس پیش‌بینی‌ها وقوع یک تهاجم تمام عیار تلفات بسیاری را برجای خواهد گذاشت. شمار این تلفات در میان سربازان اوکراینی بین ۵ تا ۲۵ هزار نفر، در میان نیروهای روس بین ۳ تا ۱۰ هزار نفر و در میان غیرنظامیان بین ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر خواهد بود.

آگهی

دو مقام آمریکایی روز شنبه ادعا کردند که روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت رزمی لازم برای تهاجم تمام عیار به اوکراین را آماده کرده و همچنان در حال فرستادن گروه‌های تاکتیکی بیشتری به مناطق مرزی خود با این کشور است.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفتند که در دو هفته گذشته تعداد گروه‌های تاکتیکی حاضر در مناطق مرزی اوکراین از ۶۰ گروه به ۸۳ گروه افزایش یافته و ۱۴ گروه دیگر نیز در حال انتقال به این مناطق هستند.

به گفته آنها پیش‌بینی می‌شود که انتقال کامل نیرو و تجهیزات روسیه به مناطق مرزی در اواسط ماه فوریه کامل شود و از آن زمان باید انتظار وقوع هرنوع تهاجمی را داشت. این مقامات هیچ مدرک و شاهدی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکردند.

تحلیل‌های نظامی از وضعیت منطقه و افزایش روزافزون شمار نیروهای روس پشت مرزهای اوکراین همچنین نشان دهنده آن است که فرصت برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران نیز رو به پایان است.

روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین جمع و همزمان اعلام کرده که قصد حمله به این کشور را ندارد؛ با این وجود تاکید کرده است که چنانچه خواسته‌های امنیتی‌اش برآورده نشود، ممکن است دست به اقدام نظامی نامشخصی بزند.

از جمله خواسته‌های امنیتی روسیه، دریافت تضمین در این باره است که اوکراین هرگز به عضویت ناتو در نیاید؛ درخواستی که از سوی ناتو و ایالات متحده رد شده است.

این مقامات همچنین اعلام کردند که به باور واشنگتن، روسیه ممکن است گزینه‌های دیگری غیر از یک تهاجم تمام عیار را مدنظر داشته باشد؛ از جمله یک تهاجم محدود. واشنگتن همچنین معتقد است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

با این وجود به گفتۀ آنها پوتین در حال ایجاد قدرتی در مناطق مرزی است که بتوان به وسیله آنها همه سناریوهای ممکن را اجرا کرد و برآوردهای واشنگتن حاکی از آن است که چنانچه روسیه به کی‌یف حمله کند، پایتخت اوکراین احتمالا ظرف چند روز سقوط خواهد کرد.

یکی از دو این دو مقام آمریکایی نیز افزود که بر اساس پیش‌بینی‌ها وقوع یک تهاجم تمام عیار، تلفات بسیاری را برجای خواهد گذاشت. شمار این تلفات در میان سربازان اوکراینی بین ۵ هزار تا ۲۵ هزار نفر، در میان نیروهای روس بین ۳ هزار تا ۱۰ هزار نفر و در میان غیرنظامیان بین ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر خواهد بود.

واشنگتن همچنین معتقد است که تهاجم کامل، باعث فرار میلیون‌ها نفر می‌شود و گروه بزرگی از آوارگان داخلی را در اروپا بوجود می‌آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند

هشدار زلنسکی در مورد تبعات کمبود تسلیحات؛ بایدن: ۶۰ میلیارد دلار را دریافت شده بدان

تور اروپایی زلنسکی؛ اوکراین و فرانسه پیمان امنیتی ۱۰ ساله امضا کردند