اسرائیل: برای شناسایی ابتلا به اومیکرون، با تست خودکار هم از گلو نمونه‌برداری کنید

تست آنتی‌ژن کووید
تست آنتی‌ژن کووید Copyright Sarah Reingewirtz/ Los Angeles Daily News/SCNG
Copyright Sarah Reingewirtz/ Los Angeles Daily News/SCNG
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های بهداشت و درمان اسرائیل بر خلاف سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا توصیه کرده‌اند که برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید در موج شیوع گونه اومیکرون، همه، حتی کاربران تست‌های خودکار از گلوی خود نمونه‌برداری کنند.

آگهی

مقام‌های بهداشت و درمان اسرائیل بر خلاف سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا توصیه کردند برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید در موج شیوع گونه اومیکرون، همه، حتی کاربران تست‌های خودکار از گلوی خود نمونه‌برداری کنند.

وزارت بهداشت اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای به شهروندان این کشورتوصیه کرد که ۳ روز پس از تماس با فرد مبتلا با استفاده از کیت‌های تشخیص فوری و با نمونه‌برداری از ترشحات گلو و بینی، خود را آزمایش کنند.

اسرائیل هفته گذشته استراتژی تست کووید خود را از پی‌سی‌آر همگانی به توصیه به تست‌های سریع آنتی‌ژنیک برای عموم تغییر داد. رویکرد جدید به‌دلیل کم دقت بودن تست‌های سریع و در نتیجه اشاعه بیش از پیش ویروس کرونا و به‌ویژه گونه غالب امیکرون، با انتقادهای گسترده مواجه شد.

مقام‌های بهداشت و درمان اسرائیل می‌گویند گونه اومیکرون ویروس کرونا به احتمال زیاد پیش از درگیر کردن بینی، در مخاط و ترشحات گلو لانه می‌کند و به‌ همین دلیل باید از گلو نمونه برداری کرد.

این توصیه در حالی عنوان می‌شود که اداره دارو و غدای ایالات متحده ۴ روز پیش با انتشار پیامی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اکیدا توصیه کرد از کیت‌های تست خودکار تنها برای نمونه‌برداری از بینی استفاده شود. در این پیام تاکید شده است وسایل موجود در این کیت‌ها صرفا برای بینی است و نه گلو.

اسرائیل یکی از پیشتازان واکسیناسیون کووید در جهان است. این کشور تزریق دوز چهارم را برای افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که از سیستم ایمنی ضعیف دارند، آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون مثل سویه‌های قبلی هم بستری می‌کند هم می‌کُشد

موج سهمگین اومیکرون در فرانسه و بریتانیا؛ چرا دولت‌ها زیر بار قرنطینه نمی‌روند؟

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟