پس لرزه‌های کودتا در میانمار؛ آنگ سان سوچی به دلیل استفاده از واکی تاکی به زندان محکوم شد

۴ سال زندان برای آنگ سان سوچی
۴ سال زندان برای آنگ سان سوچی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در میانمار که تحت حاکمیت نظامیان است، روز دوشنبه آنگ سان سوچی، مقام پیشین این کشور را که با اتهامات متعددی روبرو است، به چهار سال زندان دیگر محکوم کرد.

آگهی

دادگاهی در میانمار که تحت حاکمیت نظامیان است، روز دوشنبه آنگ سان سوچی، مقام پیشین این کشور را که با اتهامات متعددی روبرو است، به چهار سال زندان دیگر محکوم کرد.

یک منبع آگاه با تأیید این خبر گفت که دادگاه حکومت نظامی میانمار خانم سوچی را به دلیل نقض قانون داشتن دستگاه بیسیم «واکی تاکی» به دو سال زندان مجکوم کرده است.

این منبع همچنین گفت که این مقام پیشین میانمار به دلیل نقض قوانین مربوط به بیماری کرونا به دو سال زندان محکوم شده است.

تاکنون ۱۲ مورد اتهامی علیه خانم سوچی ۷۶ ساله مطرح شده است که مجموع حداکثر مجازات آنها بیش از ۱۰۰ سال زندان خواهد بود. البته این برنده جایزه نوبل صلح همه این اتهامات را رد کرده است.

میانمار از زمان کودتای یکم فوریه ۲۰۲۱ علیه دولت غیرنظامی خانم سوچی که به شیوه دموکراتیک انتخاب شده بود با اعتراض‌های گسترده‌ای در این کشور روبرو است. سرکوب شدید و خونین اعتراضات در میانمار با واکنش‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده است.

خانم سوچی از زمان کودتا در میانمار تاکنون در زندان به سر می‌برد.

نیروهای حکومت نظامی میانمار مدعی هستند که شش دستگاه واکی تاکی وارداتی غیرقانونی را در بازرسی از خانه خانم سوچی کشف کرده‌اند.

خانم سوچی پیشتر در دادگاه نظامی میانمار به ۴ سال زندان محکوم شده بود که این حکم با تصمیم فرمانده ارتش این کشور ۲ سال از محکومیت او کاسته شد.

صدور حکم زندان برای خانم سوچی در آن زمان با محکومیت‌های بین‌المللی به دلیل آنچه که منتقدان آن را محاکمه ساختگی توصیف کردند، مواجه شد.

حامیان خانم سوچی بر این نظرند که تشکیل پرونده‌های قضایی برای او بی اساس و برای پایان دادن به فعالیت سیاسی رهبر «اتحادیه ملی برای دموکراسی» بوده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت نظامی میانمار گفته است که خانم سوچی توسط یک دادگاه مستقل محاکمه می‌شود. البته وکلای این مقام پیشین میانمار از ارتباط با رسانه‌ها منع شده‌اند و رسانه‌ها اجازه نیافتند که به جلسات دادگاه خانم سوچی وارد شوند.

برخی منابع خبری گفته‌اند که خانم سوچی به هنگام حضور در دادگاه از لباسی استفاده کرده است که زندانیان میانماری می‌پوشند.

این در حالی است که ژنرال مین آنگ هلینگ، حاکم نظامی میانمار پیشتر گفته بود که خانم سوچی و رئیس جمهور برکنار شده این کشور در طول برگزاری جلسات دادگاه در همان مکان خواهند ماند و به زندان فرستاده نخواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فساد، تحریک، کلاهبرداری؛ اتهامات آنگ سان سوچی که در مجموع به ۳۳ سال زندان منجر شد

جسد بدون سر یک معلم مقابل ورودی دبیرستان؛ نظامیان میانمار مدرسه را آتش زدند

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد